• شنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401121308903
  • خبرنگار : 71516

محکومیت بین‌المللی اظهارات وزیر کابینه رژیم صهیونیستی درباره محو یک روستای فلسطینی

محکومیت بین‌المللی اظهارات وزیر کابینه رژیم صهیونیستی درباره محو یک روستای فلسطینی
نتانیاهو و اسموتریچ

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل و تعدادی از طرف‌های بین‌المللی اظهارات غیرقابل قبول وزیر دارایی رژیم صهیونیستی درباره لزوم «محو» روستای حواره در شمال کرانه باختری را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، فولکر تورک، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل اظهارات "بتسلئیل اسموتریچ"، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی درباره «محو» روستای حواره در شمال کرانه باختری را محکوم و اعلام کرد: درخواست اسموتریچ تحریک به انزجار و خشونت است.

تورک در جلسه شورای امنیت گزارشی درباره وضعیت اراضی فلسطینی ارائه و تأکید کرد: افزایش خشونت موجب فجایع جدیدی برای تمام طرف‌ها شده است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفت: اظهارات اسموتریچ غیرمسئولانه و تحریک آمیز است.

وزارت خارجه فرانسه نیز این اظهارات را غیرقابل قبول و غیرمسئولانه دانست و اعلام کرد: این اظهارات موجب افزایش انزجار و خشونت می‌شود. ما خواهان آرامش هستیم.

وزارت خارجه فرانسه از دولت رژیم صهیونیستی خواست به تعهدات بین‌المللی خود درباره حمایت از غیرنظامیان فلسطینی و محاکمه عاملان عمل کند.

جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز این اظهارات را نژادپرستانه خواند و بر لزوم مقابله با انزجار و خشونت و اهمیت تقویت ارزش‌های همزیستی انسانی و مقابله با تنش و بی ثباتی تأکید کرد.

وی بر مواضع ثابت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس درباره مسئله فلسطین به عنوان مسئله نخست اعراب و مسلمانان و حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ژوئن ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

وی بر لزوم حمایت از تمام تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای پیشبرد روند صلح در خاورمیانه و پایان دادن به اقدامات غیرقانونی که راهکار تشکیل دو کشور را تهدید می‌کند، تأکید کرد.

کویت نیز از گزارش فولکر تورک درباره تضمین مجازات و عدالت برای تمام ناقضان قوانین بین‌المللی در اراضی فلسطینی از جمله قدس شرقی استقبال کرد.

ناصر الهین، سفیر کویت در سازمان ملل گفت: کویت تمام نقض‌های آشکار اسرائیل علیه ملت بی گناه فلسطین را محکوم کرده و از جامعه بین المللی می‌خواهد به اصول و احکام و قوانین بین المللی احترام بگذارند.

وی گفت: گزارش کمیسر حقوق بشر سازمان ملل به وخامت وضعیت حقوق بشر در اراضی فلسطینی به دلیل افزایش خشونت اشاره کرد. ادامه فرار از مجازات باعث شده نیروهای امنیتی اسرائیل به استفاده از زور ادامه بدهند. استفاده از سلاح علیه غیرنظامیان جنایت جنگی است.

وی تأکید کرد: ما بر حمایت کامل خود از ملت فلسطین برای پایان اشغالگری اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی تأکید می‌کنیم.

همچنین وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اظهارات اسموتریچ را محکوم کرد و آن را تحریک خطرناکی به جنایت جنگی دانست.

قطر اعلام کرد که مقامات رژیم صهیونیستی به تنهایی مسئول خشونت‌ها هستند.

قطر خواهان تحرک فوری جامعه بین‌المللی برای حمایت از ساکنان فلسطینی شد و بر موضع ثابت خود درباره حمایت از مسئله فلسطین و حقوق مشروع فلسطینی از جمله تشکیل کشور مستقل در مرزهای ۱۹۶۷ به پایختی قدس شرقی تأکید کرد.

همچنین سازمان همکاری اسلامی اظهارات اسموتریچ را نژادپرستانه خواند و اعلام کرد: این اظهارات دعوت مستقیمی به ادامه خشونت و قتل توسط شهرک نشینان است.

این سازمان تصویب پیش نویس قانون اعدام اسرای فلسطینی را محکوم و اعلام کرد: این قوانین نژادپرستانه و باطل نقض اصول و قوانین بین‌المللی انسانی و توافق ژنو است. ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم به مسئولیت‌های خود برای پایان دادن به نقض‌های اسرائیل و حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین عمل کند.

وزارت خارجه عربستان نیز اظهارات اسموتریچ را محکوم کرد و آن را نژادپرستانه خواند.

این وزارت خانه از جامعه بین‌المللی خواست به مسئولیت‌های خود برای مقابله با این اقدامات شنیع و توقف تنش عمل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۵ ۰۹:۱۹

جهان عرب و مسلمین جهان اگر این همبستگی و اتحاد را از همان روزهای اول اشغالگری با تمام سختی هائی که به همراه داشت با همدیگر ایجاد و حفظ می کردند ظلم و جور رژیم جعلی اسقاطیل 70وچندسال ادامه دار نمی شد تا با وقاحت تمام اظهار به محو یک شبۀ یک منطقه در خاک فلسطین کنند........