• شنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۷:۵۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1401121308832
  • خبرنگار : 50599

رفع تصرف ۱۰۰ هکتار زمین دولتی در بندرچابهار/ ۷۰ هزار نفر حاشیه نشین بدون امکانات آب و برق

رفع تصرف ۱۰۰ هکتار زمین دولتی در بندرچابهار/ ۷۰ هزار نفر حاشیه نشین بدون امکانات آب و برق

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه چابهار گفت: بیش از ۱۰۰ هکتار زمین متعلق به دولت طی چند روز گذشته با پیگیری و همراهی شورای تأمین در بندرچابهار رفع تصرف شده است.

محمد شاهوزهی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با همکاری شهرداری، نیروی انتظامی، فرمانداری، راه و شهرسازی و مسکن بیش از ۵۰۰ کپر و آلونک که اکثراً در مسیر رودخانه ودر معرض سیلاب قرار داشتند تخریب شدند.

وی بیان کرد: به تمامی متقاضیان واجد شرایط توصیه می شود بجای نشستن در کپرها و ساختن اتاقک فاقد برق در هوای شرجی بالای ۴۰ تا ۵۰ درجه و زیر درختان و بدون امکانات رفاهی از راه قانونی صاحب خانه و زمین شود چون ما از این بابت هیچ مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: دولت مردمی در برنامه چهار ساله اعلام کرده است که چهار میلیون مسکن می سازد لذا هم در شهر و هم در نقاط روستایی آمادگی کامل برای واگذاری زمین به افراد مختلف وجود دارد لذا تاکید می شود  افراد از نشستن در اراضی دولتی حاشیه شهر جداً خودداری کنند.

رفع تصرف ۱۰۰ هکتار زمین دولتی در بندرچابهار/ 70 هزار نفر حاشیه نشین بدون امکانات آب و برق

 معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه چابهار افزود: چابهار نسبت به جمعیت بیشترین میزان حاشیه نشینی کشور را دارد و براساس آمار ۶۳ درصد جمعیت شهر حاشیه نیشن در ۱۴ محله و نقطه و سکونتگاه زندگی می کنند و برخی نقاط فاقد مدرسه، بهداشت، برق، آب و سایر امکانات رفاهی هستند و این دردآور است که مردم بعد از سالها فاقد خدمات اولیه باشند.

شاهوزهی با بیان اینکه دولت مردمی آیت الله رئیسی همیشه سعی در خدمات رسانی به مردم محروم را دارد و توصیه آن قانونمندی و رعایت چهارچوب‌ها و ضوابط است تا بتوان مردم را از خدمات مطلوب بهره مند کرد، گفت: بهترین راه دریافت زمین بصورت قانونی و دریافت خدمات از دولت است نه اینکه شبانه و با سوء استفاده از زنان و فرزندان و سکونت آنها در کپرها به فکر تصرف چند هزار متر زمین باشند و سالها بدون برق و آب و امکانات رفاهی و درد و رنج زندگی کنند و گلایه داشته باشند که دولت خدمات نمی دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha