• چهارشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401121007258
  • خبرنگار : 50136

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی خبرداد

پیشرفت ۹۸ درصدی ایستگاه باری راه‌آهن ارومیه

پیشرفت ۹۸ درصدی ایستگاه باری راه‌آهن ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ایستگاه باری راه‌آهن ارومیه پیشرفت بالای ۹۸ درصدی دارد.

سید محسن‌حمزه‌لو در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه ۳۵۰۰ میلیارد ریال از محل منابع مالی سفر ریاست جمهوری در خرداد سال جاری به آذربایجان‌غربی برای تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل باری در ایستگاه‌های راه‌آهن این استان تخصیص یافته است، تاکید کرد: تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال برای توسعه شبکه حمل‌ونقل باری در ایستگاه‌های راه‌آهن مرحله نخست جذب اعتبار را داشتیم.

وی بیان کرد: جهت بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌های راه‌آهن مرکز استان و رفع نواقص‌ها باید تزریق منابع مالی افزایش یابد. 

حمزه لو افزود: در جهت سهولت مبادلات مرزی باید هماهنگی بیشتری در راستای راه‌اندازی اداره‌کل راه آهن آذربایجان ۲ به مرکزیت ارومیه انجام گیرد که این امر تسهیل مبادلات مرزی بین ایران و ترکیه را فراهم می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با توسعه بخش ریلی فعالیت‌ شرکت‌های خصوصی در خصوص حمل بار و مسافر افزایش می‌یابد که این خود امر خود زمینه اشتغال هزاران نفر را به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌کند.

حمزه‌لو اظهار کرد: به پیش‌بینی کارشناسان در حوزه حمل بار ریلی، سالانه می‌توان بیش از یک میلیون تن بار از طریق بخش ریلی آذربایجان‌غربی صادر کرد.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌های ایستگاه‌ باری راه‌آهن نقده و میاندوآب با راه‌اندازی اداره کل راه‌آهن آذربایجان در ارومیه به نحو احسن مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که می‌توان از این ظرفیت برای صادرات به شمال عراق بهره‌برداری لازم را کرد و با این امر از هدررفت منابع  جلوگیری می‌شود به طوری که ایستگاه میاندوآب سالانه بیش از ۲۵۰ هزار تن ظرفیت حمل چغندرقند را وجود دارد.

وی ادامه داد: ایستگاه باری ارومیه پتانسیل بالایی برای حمل محصولات پتروشیمی، فولاد و سیمان ارومیه را دارد و همچنین می‌توان از آن برای رونق بخشی به حمل محصولات کشاورزی از جمله محصولات باغی استفاده کرد و هزینه صادرات این نوع محصولات را ۳۰ درصد کاهش داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha