• چهارشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401121007165
  • خبرنگار : 50225

توزیع بیش از ۵۲۰۰ شامپوی ضدشپش بین نوجوانان در خوزستان

توزیع بیش از ۵۲۰۰ شامپوی ضدشپش بین نوجوانان در خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه امسال ۲۰۶ هزار و ۵۳۷ نوجوان مورد ارزیابی پوست و مو قرار گرفته‌اند، گفت: بر اساس ثبت سامانه، ۵ هزار و ۲۹۷ شامپوی پرمترین به صورت رایگان بین افراد آلوده به شپش توزیع شده است.

دکتر مژگان قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ارزیابی و مراقبت کودکان و نوجوانان گروه هدف ۵ تا ۱۸ سال از نظر پدیکلوزیس (آلودگی به شپش) اظهار کرد: پدیکولوزیس (آلودگی به شپش) جزو شایع‌ترین آلودگی‌های انگلی در سراسر دنیا است که می‌تواند موجب طرد اجتماعی افراد و خانواده‌های مبتلا شود.

وی با افزود: پدیکولوزیس می‌تواند موجب افت تحصیلی دانش‌آموزان به علت بی‌خوابی ناشی از  خارش شبانه شود. آلودگی به شپش در کودکان بسیار شایع‌تر از بالغان و در جنس مونث شایع‌تر از جنس مذکر است.

مدیر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه رعایت بهداشت فردی مهم‌ترین راه در پیشگیری از آلودگی به شپش است، گفت: این حشره بر اثر تماس با فرد آلوده با شپش یا استفاده از وسایل شخصی فرد آلوده منتقل می‌شود.

قاسمی بیان کرد: در این راستا همزمان با ارائه خدمات غربالگری به نوجوانان گروه هدف ۵ تا ۱۸ سال، پوست و موی نوجوانان نیز از نظر وجود شپش مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت تایید آلودگی، درمان و پیگیری تا حصول نتیجه انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: کلیه خدمات مراقبتی اعم از شناسایی، آموزش، درمان و پیگیری درمان در پایگاه‌های سلامت در شهر و خانه‌های بهداشت در روستا به صورت رایگان انجام می‌شود.

 مدیر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس مرکز بهداشت خوزستان گفت: از ابتدای خردادماه امسال تاکنون، ۲۰۶ هزار و ۵۳۷ نوجوان گروه هدف در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی دانشگاه جندی شاپور اهواز مورد ارزیابی پوست و مو قرار گرفته‌اند و بر اساس ثبت سامانه، ۵ هزار و ۲۹۷ شامپوی پرمترین به صورت رایگان بین افراد آلوده به شپش توزیع شده است.

 وی بیان کرد: دانش‌آموزان در مدارس از نظر ابتلا به شپش مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در صورت وجود آلودگی، برای انجام اقدامات درمانی و بررسی سایر اعضای خانواده به مراکز جامع سلامت ارجاع می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha