• سه‌شنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401120906680
  • خبرنگار : 50177

یک کارشناس:

۲۱۳۰ کانون یاریگران زندگی در لرستان فعالیت دارند

۲۱۳۰ کانون یاریگران زندگی در لرستان فعالیت دارند

ایسنا/لرستان کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش لرستان گفت: ۲۱۳۰ کانون یاریگران زندگی در مدارس استان فعال هستند.

طیبه مرشدی امروز نهم اسفندماه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در اجرای سند ائتلاف نماد یا نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان مجموعه‌ای نظام یافته از خدمات و برنامه‌ها شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت‌های روانی و اجتماعی به منظور مراقب دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر، آسیب‌های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله به موقع و موثر انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: ۱۳ دستگاه برون سازمانی از جمله کمیته امداد، سازمان بهزیستی و ... در این سند با آموزش و پرورش همکاری دارند.

مرشدی افزود: در سال ۹۶ در شهرستان چگنی به عنوان اولین پایلوت نسخه کامل نماد اجرایی و هم اکنون در ناحیه ۱ و ۲ خرم‌آباد، نورآباد، کوهدشت و چگنی نسخه کامل نماد اجرا می‌شود.

این کارشناس در ادامه صحبت‌هایش گفت: خط ملی نماد ۱۵۷۰ مستقر در مرکز مشاوره آموزش و پرورش فرصتی برای دسترسی سریع و رایگان دانش‌آموزان، اولیا و فرهنگیان به متخصصان در زمینه‌های مشاوره، راهنمایی و مددکاری اجتماعی بوده و از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب از شنبه تا پنجشنبه فعال است.

وی اظهار کرد: همچنین در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برنامه کانون یاریگران زندگی با رویکرد استفاده از ظرفیت همسالان و مشارکت جامعه محور برای توانمندسازی دانش‌آموزان جهت پیشگیری از اعتیاد و رفتارهای پرخطر در حال اجرا و در حال حاضر نیز ۲۱۳۰ کانون در مدارس استان فعالیت دارند که بیشتر مدارس را تحت پوشش قرار داده‌اند.

مرشدی بیان کرد: در این کانون‌ها پروژه‌های کوچک توسط دانش‌آموزان با کمک تسهیل‌گر انجام می‌گیرد و مهارت‌هایی از قبیل تصمیم‌گیری، حل مسئله، ارتباط موثر، مشارکت جویی و حمایت جویی به صورت عملی توسط دانش‌آموزان تمرین می‌شود.

وی گفت: تمام مدارس استان دارای مشاور یا رابط مشاور و یا یکی از کارکنان مدرسه به عنوان مددکار اجتماعی در شورای مدرسه جهت ارائه خدمات به دانش‌آموزان نیازمند حمایت‌های روانی و اجتماعی تعیین می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha