• سه‌شنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401120906392
  • خبرنگار : 71516

در ۳ نامه به سازمان ملل

نماینده فلسطین: زمان پایان دادن به فرار اسرائیل از مجازات فرا رسیده است

نماینده فلسطین: زمان پایان دادن به فرار اسرائیل از مجازات فرا رسیده است

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد که اکنون زمان آن فرا رسیده که اقدامات جدی برای مجازات رژیم صهیونیستی به دلیل نقض حقوق بشر و جنایت‌های جنگی این رژیم اتخاذ شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، ریاض منصور، نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل در سه نامه به دبیرکل این سازمان، رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی درباره شهرک سازی‌های این رژیم در اراضی فلسطینی به ویژه قدس شرقی و انتقال صدها هزار تن از شهرک نشینان یهود به صورت غیرقانونی با هدف استعمار فلسطین اعلام کرد: اکنون زمان آن فرا رسیده که به فرار اسرائیل از مجازات از طریق اتخاذ تدابیر جدی برای مجازات آن به دلیل نقض‌های حقوق بشر و جنایت‌های جنگی پایان داده شود.

وی بر لزوم حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین و خلع سلاح شهرک نشینان تأکید کرد و گفت: اقدامات تروریستی شهرک نشینان در سایه حمله آن‌ها به غیرنظامیان و تخریب املاک فلسطینی در نابلس به اوج خود رسیده است طوری که شهرک نشینان دست کم ۳۰۰ حمله را انجام داده‌اند.

وی به ایجاد رعب و وحشت توسط شهرک نشینان در شهرک حواره و به آتش کشیدن منازل و خودروهای فلسطینی‌ها و حمله شهرک نشینان به کادر درمان و شهادت یک جوان فلسطینی و زخمی شدن ۱۰۰ تن دیگر اشاره کرد.

ریاض منصور مجددا از شورای امنیت، مجمع عمومی و دبیرکل سازمان ملل و جامعه جهانی خواست به تعهدات قانونی، انسانی و اخلاقی خود برای حمایت از ملت فلسطین عمل کنند.

وی به تصمیمات رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌های خود در اراضی فلسطینی از جمله قدس شرقی اشاره و تأکید کرد: تمام فعالیت‌های شهرک سازی نقض قوانین بین‌المللی است. ما از جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت می‌خواهیم برای حمایت از قوانین بین‌المللی و توقف تمام جنایت‌های اسرائیل و تضمین حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین تا زمان رسیدن به یک راهکار عادلانه که آزادی آن‌ها را تضمین کند تلاش کنند. اکنون زمان آن رسیده که اسرائیل را ملزم کنیم به قوانین بین‌المللی پایبند باشد و به ظلم تاریخی خود به ملت فلسطین پایان دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha