• دوشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401120805842
  • خبرنگار : 71594

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس خطاب به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، سیدمحسن دهنوی در جلسه علنی نوبت دوم امروز (دوشنبه - ۸ اسفند) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان مجلس خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

محمدرضا احمدی نماینده رشت به وزیر امور اقتصادی و دارایی: لزوم موجود کردن پول نقد در عابربانک های استان گیلان.

رسول فرخی نماینده لاهیجان به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم قرار دادن دو محصول چای و برنج استان های شمالی در لیست محصولات استراتژیک.

خلیل بهروزی فر نماینده فومن به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت رسیدگی به افزایش قیمت برنج به عنوان محصول استراتژیک و قوت مردم و لزوم نظارت بر افزایش بی رویه قیمت نهاده های کشاورزی به خصوص کود اوره و پتاس.

حبیب الله دهمرده نماینده زابل به وزیر آموزش: لزوم اقدام جدی در رابطه با معلمان نهضتی، حق التدریسی، خرید خدمتی و حل سایر مشکلات معلمان و بازنشستگان، به وزیر کشور: لزوم اقدام جدی در رابطه با استفاده از فرصت های فراوان مناطق مرزی، به وزیر کشور: لزوم اقدام جدی در رابطه با حاشیه نشینی در سیستان، به وزیر نیرو: لزوم اقدام جدی در رابطه با حقابه رودخانه هیرمند از افغانستان.

سیدالبرز حسینی نماینده خدابنده به رئیس جمهور: ضرورت توجه به تامین ارز مورد نیاز جهت تهیه مواد اولیه دارو و پیشگیری از بحران دارو در کشور.

رسول فرخی نماینده لاهیجان به وزیر آموزش: لزوم تسریع در رسیدگی و حل مشکلات عدیده فرهنگیان، بازنشستگان و مسائل جاری وزارتخانه، به وزیر راه: لزوم اصلاح و تجهیز جاده پرتردد و حادثه خیز سراوان- سیاهکل، به وزیر امور اقتصادی: لزوم پرداخت وام قرض الحسنه ودیعه مسکن به اقشار کم درآمد، به وزیر نیرو: لزوم اجرای قانون پرداخت خسارت به منازل مسکونی ناشی از ضعف فشار برق و افت ولتاژ، به رئیس جمهور: لزوم تشکیل قرارگاه هم افزایی مبارزه با گرانفروشی با عضویت همه سازمان های ذی ربط در استانداری ها، به وزیر امور خارجه: ضرورت انجام اقدامات قابل برخورد با هتک حرمت مقدسات در عرصه بین المللی.

محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت تجدید نظر در آزادسازی بی رویه صادرات گوشت در استان های مختلف.

هاجر چنارانی نماینده نیشابور به وزیر صمت: لزوم رسیدگی به افزایش چند باره قیمت فروش خودرو در یک سال توسط یکی از تولیدکنندگان و مونتاژکاران خودرو.

علیرضا ورناصری نماینده مسجدسلیمان به وزیر دفاع: لزوم توسعه عوامل حفاظت پیرامونی و استقرار سامانه های پدافندی و الکترونیکی پیشرفته در مراکزی که احتمال اقدامات خرابکارانه دشمن وجود دارد.

الهام آزاد نماینده نائین به وزیر نفت: ضرورت تکمیل طرح گازرسانی مناطق خور و بیابانک.

سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه به رئیس جمهور: لزوم رسیدگی به علت لغو قرارداد روحانیون اداره کل زندان های استان آذربایجان غربی، به وزیر دادگستری: لزوم حمایت از روحانیون شاغل در اداره کل زندان های استان آذربایجان غربی، به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم جلوگیری از واردات بی رویه تخمه خارجی علیرغم ماندن هزاران تن تخمه در استان آذربایجان غربی، به وزیر جهاد: لزوم رسیدگی به واگذارای ناعادلانه زمین های کشاورزی کشاورزان ارومیه علیرغم داشتن اسناد عادی و رسمی.

محمدرضا احمدی نماینده رشت به رئیس جمهور و وزیر کشور: لزوم پایبندی به اصل چهارم قانون اساسی، به وزیر نیرو: ضرورت بازسازی شبکه برق استان گیلان، به وزیر علوم: لزوم تبدیل وضعیت فرزندان رزمندگان بالای ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه، به وزیر تعاون: ضرورت توجه به افزایش تسهیلات و امکانات بازنشستگان تامین اجتماعی، به وزیر میراث فرهنگی: لزوم رعایت تراز انقلاب اسلامی در مواضع و سخنان مسئولین وزارتخانه.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر راه: لزوم نظارت بر افزایش قیمت بلیت هواپیما، به وزیر نیرو: لزوم آغاز طرح جمع آوری فاضلاب شهر رشت، به رئیس جمهور: لزوم صدور مجوز زیست محیطی سد عزیزکیان، به وزیر صمت: لزوم کنترل افزایش قیمت ها در بازار خودرو.

مهدی عسگری نماینده کرج به رئیس جمهور: لزوم اصلاح اساسی و سریع وزارت جهاد کشاورزی در حوزه تولید و تامین اقلام حیاتی مورد نیاز مردم، به وزیر راه: ضرورت رسیدگی به وضعیت بلاتکلیف ساکنین حاشیه بزرگراه تهران- قزوین و حریم ریل آهن گرمدره.

منصورعلی زارعی نماینده ساری به وزیر امور اقتصادی: ضرورت حل اختلاف نظر بین تیم اقتصادی دولت و سازمان رقابت در خصوص عرضه خودرو در بازار بورس.

مهدی شریفیان نماینده تهران به وزیر امور خارجه: ضرورت اقدام جدی در خصوص اهانت های صورت گرفته به قرآن کریم در برخی کشورهای اروپایی، به وزیر فرهنگ: لزوم تهیه و پخش مستمر برنامه های مرتبط با تبیین دستاوردهای کشور و انقلاب در عرصه های مختلف.

سارا فلاحی نماینده ایلام به وزیر آموزش: لزوم اقدام جدی برای پرداخت حقوق معوقه معلمان خرید خدمت کشور، به رئیس جمهور: لزوم تحول ساختار در سازمان اداری استخدامی کشور، به رئیس جمهور: لزوم همکاری سازمان برنامه با وزارتخانه های در اجرای قانون بودجه ۱۴۰۱.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر تعاون: لزوم پایان دادن به دخالت غیر قانونی تعاونی ها در مدیریت مسکن مهر.

مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد به وزرای بهداشت و کشور: لزوم شناسایی و برخورد با عاملان مقصر در حادثه انفجار کپسول آتش نشانی در بیمارستان یاسوج.

سیدمحمد مولوی نماینده آبادان به وزیر راه: ضرورت شروع نهضت مسکن در شهرستان آبادان، به وزیر امور اقتصادی: ضرورت انتصاب مدیران شایسته و متخصص در منطقه آزاد اروند، به وزیر آموزش: لزوم نوسازی و افتتاح به موقع مدارس فرسوده در آبادان،

به وزیر نیرو: در رابطه با لایروبی رودخانه بهمنشیر، لزوم برنامه ریزی جهت انجام بندهای حفاظتی به منظور جلوگیری از طغیان رودخانه اروند.

عباس گودرزی نماینده بروجرد به وزیر آموزش: ضرورت برنامه ریزی جهت استخدام و بکارگیری معلمان بومی در آموزش و پرورش این شهرستان.

شهباز حسن پور نماینده سیرجان به رئیس جمهور: لزوم اجرای کامل قانون در توزیع درآمدهای معدنی استان ها، به وزیر امور اقتصادی: لزوم شفاف سازی نرخ ارز و رفع رانت ایجاد شده در بازار ارز، به وزیر راه: لزوم رسیدگی به اجرایی نشدن مصوبه دولت در خصوص اتمام آزادراه سیرجان به بندرعباس.

محمدرضا دشتی نماینده اردکان به وزیر نفت: لزوم گازرسانی به روستاهای بخش خرانق.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به وزیر تعاون: لزوم پرداخت حق تعرفه خدمات پرستاری به مراکز تامین اجتماعی.

کمال حسین پور نماینده پیرانشهر به وزیر تعاون و رئیس جمهور: ضرورت افزایش مستمری نیازمندان به خصوص مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، به رئیس جمهور و وزیر راه: ضرورت برنامه ریزی دقیق و حساب شده برای ساماندهی بازار مسکن و تامین مسکن مورد نیاز مردم.

محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی شهر به وزیر فرهنگ: لزوم نظارت بر مجموعه های هنجارشکن.

حسن محمدیاری نماینده طوالش به وزیر راه: لزوم تسریع در اجرای پل مواصلاتی شهر اسالم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۸ ۱۶:۳۲

مجلس بورسس را درست کند

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۸ ۱۶:۳۴

مجلس سن مشمولیت سربازی را از 18 تا 50 سالگی به 18 تا 45 سالگی تغییر دهد