• دوشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1401120805759
  • خبرنگار : 71567

وزیر علوم: دانشجویان سرآمد، امتیازات تشویقی میگیرند

وزیر علوم: دانشجویان سرآمد، امتیازات تشویقی میگیرند

وزیر علوم از تدوین دستورالعمل دانشجویان سرآمد خبر داد و گفت: براساس این دستورالعمل اگر دانشجویی اقدامی مؤثر در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و بخش‌های مختلف داشته باشد که منجر به ارتقاء امور شود، باید در قبال آن به وی امتیازاتی بدهیم.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدعلی زلفی گل امروز در اختتامیه جشنواره ملی سلامت ویژه دانشجویان سراسر کشور که در دانشگاه تهران برگزار شد، به اهمیت سلامت و امنیت اشاره کرد و گفت: خداوند نعمات زیادی به بشریت داد که سرآمد این نعمات، امنیت و سلامت است که باید قدر این دو نعمت را بدانیم و تا زمانی که گرفتار نشده ایم، خیلی به ارزش این دو نعمت واقف نیستیم. در واقع سلامت بسیار مهم است و اگر نباشد اثربخشی مابقی نعمات کم می‌شود. امنیت نیز به این صورت است.

وی تاکید کرد: در این زمینه امیدواریم سازمان امور دانشجویان جشنواره‌ای نیز برای "امنیت" پیش بینی کند. این دو نعمت یعنی سلامتی و امنیت بسیار کلیدی هستند.

وزیر علوم در ادامه به ارزش علم و عقل اشاره کرد و تصریح کرد: علم ارزش دارد و در کنار آن عقل هم ارزش دارد. کسی که عالم است زمانی ارزش علمش بیشتر می‌شود که عقل هم در کنار آن باشد. به چنین فردی دانا می‌گوئیم.

به گفته وی، دانایی سرمایه‌ای ارزشمند در جامعه ما است و آموزش عالی تلاش می‌کند میزان دانایی جامعه را افزایش دهد. انسان دانا بزرگترین سرمایه یک جامعه است. عقل بر پیشگیری تأکید می‌کند و عقل و علم در کنار هم اثر هم افزا دارند.

وزیر علوم ادامه داد: تاریخ یعنی عقل؛ یعنی اینکه سرنوشت گذشتگان را بخوانیم و با اشتباه آنها آشنا شده و مجدد آن را تکرار نکنیم و از این باب توجه به سلامت یک کار عاقلانه است و سلامت ابعاد مادی، معنوی، روحی، اجتماعی و حتی حقوقی و قانونی دارد و همه رشته‌ها از جمله پزشکی، هنر، علوم انسانی، کشاورزی و مهندسی همه در کنار یکدیگر به سلامت مرتبط هستند.

به گفته وی، دانشگاه چهار رکن اساسی دارد که شامل دانشجویان ، اساتید، یاوران علمی و محتوا می‌شود و باید بحث سلامت را در تمام ارکان دانشگاه تسری دهیم و نسلی بهتر از خودمان تحویل جامعه دهیم.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: دردو سه سالی که دانشگاه‌ها با کرونا مواجه بودند، نشاطی وجود نداشت این در حالی است که دانشگاه با حضور دانشجو معنا پیدا می‌کند.

وی گفت: سال گذشته دستورالعمل پایه‌های تشویقی ویژه اساتید تصویب شد و این دستورالعمل برای یاوران علمی (کارکنان دانشگاه‌ها) نیز در دست اقدام است. همچنین قرار است سازمان امور دانشجویان دستورالعمل دانشجویان سرآمد را تدوین کند.

به گفته وی، براساس این دستورالعمل اگر دانشجویی اقدامی مؤثر در ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و بخش‌های مختلف داشت که منجر به ارتقاء امور شد، باید در قبال آن به وی امتیازاتی ارائه شود مانند اینکه از سلف دانشگاه و خوابگاه دانشگاه‌ها بدون پرداخت هزینه استفاده کند و یا اینکه از استخر دانشگاه بدون هزینه استفاده کند و برای وی شرایطی فراهم کنیم تا استعداد دانشجویان شکوفا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha