• دوشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401120805751
  • خبرنگار : 71496

«مصر در دیدار با مقامات حماس اشاره‌ای به نشست امنیتی العقبه نکرده بود»

«مصر  در دیدار با مقامات حماس اشاره‌ای به نشست امنیتی العقبه نکرده بود»

جنبش حماس اعلام کرد که طرف مصری در مذاکرات اخیر با رئیس دفتر سیاسی این جنبش در قاهره اشاره‌ای به نشست امنیتی روز یکشنبه در العقبه اردن نکرد.

به گزارش ایسنا، موسی ابومرزوق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه اظهار کرد: مصری‌ها در مذاکرات اخیر در قاهره با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به نشست العقبه که یکشنبه در اردن برگزار شد، اشاره‌ای نکردند.

 ابومرزوق در ادامه گفت: دیدار اخیر با مسؤولان مصری با توجه به سفر (آنتونی بلینکن) وزیر خارجه آمریکا به منطقه برای کاهش شدت تنش بود.

این عضو دفتر سیاسی حماس افزود: مصری‌ها می‌دانند رژیم اشغالگر دلیل تنش است و فلسطینی‌ها به حملات اسرائیل پاسخ می‌دهند.

او ادامه داد: مصری‌ها از حماس خواستند آرامش را حفظ کند.

هنیه هشتم فوریه جاری به دعوت رسمی مصر، همراه با هیئتی از جنبش حماس به قاهره سفر کرده و با عباس کامل، رئیس سرویس اطلاعات کل مصر دیدار و درباره تحولات مساله فلسطین گفت‌وگو کردند.

 ابومرزوق در ادامه گفت: آرامش در کرانه باختری و نوار غزه ممکن است پس از عقب‌نشینی کامل اسرائیل از اراضی اشغالی فسطین رخ دهد.

این چهره حماس در ادامه از جامعه جهانی خواست برای توقف اشغالگری جهت بازگشت آرامش تلاش کند. دو طرف فلسطینی و اسرائیلی روز یکشنبه در نشستی در العقبه اردن که با حضور نمایندگانی از آمریکا، اردن و مصر برگزار شد، درباره توقف اقدامات یکجانبه برای چند ماه مشخص و کاهش تنش‌ها توافق کردند.

در بیانیه نشست العقبه اعلام شد، کابینه اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین بر آمادگی و تعهد خود به اقدام فوری برای توقف اقدامات یکجانبه به مدت سه تا شش ماه تاکید کردند.

همچنین در این بیانیه آمده است، توقف اقدامات یک‌جانبه شامل پایبندی اسرائیل به توقف بررسی احداث هر گونه واحد مسکونی جدید به مدت چهار ماه و توقف تصویب هرگونه کانون شهرک‌سازی جدید به مدت شش ماه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha