• دوشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401120805641
  • خبرنگار : 71496

مسؤولان اسرائیلی به تروریسم شهرک‌نشین‌ها در حواره چگونه واکنش نشان دادند؟

مسؤولان اسرائیلی به تروریسم شهرک‌نشین‌ها در حواره چگونه واکنش نشان دادند؟

طبق گزارش مرکز پخش رژیم صهیونیستی (کان۱۱)، دستگاه‌های امنیتی رژیم اشغالگر صهیونیستی درباره عملیات تعقیب عامل تیراندازی در حواره که بیش از هفت ساعت ادامه داشت و در نتیجه آن دو شهرک‌نشین کشته شدند، هیچ سرنخ یا نشانه‌ای ندارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری "سما" فلسطین، ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد نیروهای خود را در منطقه نابلس تقویت کرده و ایست‌های بازرسی بیشتری را در آنجا راه‌اندازی کند، همزمان ارزیابی‌های دستگاه‌های امنیتی رژیم اشغالگر حاکی از احتمال اجرای عملیات‌ مشابه بیشتری است و یک مسؤول عالی رتبه اسرائیلی نیز هشدار داد، "ممکن است موج عملیات‌ها به یک انتفاضه تبدیل شده و در یک سونامی "تروریسم" قرار بگیریم".

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه ویدیویی اعلام کرد که "نیروهای امنیتی رژیم اشغالگر در حال تعقیب عامل عملیات حواره هستند و ما او را به زودی پیدا کرده و محاکمه خواهیم کرد".

نتانیاهو در ادامه نیز از شهرک‌نشین‌ها در سراسر کرانه باختری به خصوص در حواره خواست به نیروهای امنیتی اجازه دهند کارشان را انجام دهند.

در حالی که اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی و آشوب‌های شهرک‌نشین‌ها در منطقه نابلس رو به افزایش هستند، یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی توییت کرد، "شبه‌نظامیان اسموتریچ حواره را به آتش کشیدند تا نشست العقبه را برای نتانیاهو و گالانت ناکام بگذارند، این کابینه برای امنیت اسرائیل خطرناک است".

پس از کشته شدن دو شهرک‌نشین در تیراندازی در نزدیکی شهرک فلسطینی حواره در جنوب نابلس، ده‌ها شهرک‌نشین حملات خشونت‌آمیزی را علیه این شهرک آغاز کردند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت، حدود ۴۰۰ شهرک‌نشین در چهارراه "یتسهار" در نزدیکی حواره تظاهرات کرده و ۳۰ دستگاه خودرو و بیش از ۱۰ خانه مسکونی را آتش زدند که در نتیجه آن ده‌ها فلسطینی زخمی شدند.

این روزنامه عبری زبان در ادامه نوشت، شهرک‌نشین‌ها شش مورد از این خانه‌ها را در حالی به آتش کشیدند که افرادی در آنها حضور داشتند.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) نیز از شهادت یک جوان فلسطینی در مقابله با حمله شهرک‌نشین‌ها به روستای زعتره در جنوب نابلس خبر داد.

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی توییت کرد: اجرای قانون به دست ما است، آشوب‌ها و خشونت‌ها علیه افراد بی‌گناه شیوه ما نیست و من آن را به شدت محکوم می‌کنم، باید به ارتش، پلیس و نیروهای امنیتی اسرائیل اجازه دهیم تروریست را بازداشت کرده و فورا نظم را برگردانند.

در مقابل گروهی از شهرک‌نشین‌ها با استفاده از تنش‌هایی که برخی از شهرک‌نشین‌ها در حواره و شمال کرانه باختری ایجاد کرده بودند، خود را به شهرک‌نشین اویاتار واقع در اراضی فلسطینی در ارتفاعات کوه صبیح رساندند تا این کانون را احیا کنند.

همزمان سران شهرک‌نشین‌ها و فعالان راست‌گرای اسرائیلی خواستار به آشوب کشیدن حواره و نابودی آن طی شب شدند و برخی از اعضای کنست از حزب صهیونیسم دینی و قدرت یهود فراخوان‌ها برای آرامش را رد کردند این در حالی است که مسؤولان اسرائیلی تاکید کردند که آشوب‌های شهرک‌نشین‌ها در حواره تاثیر منفی بر کار ارتش اسرائیل در تعقیب عامل عملیات می‌گذارد.

بتسلئیل اسموتریچ، یکی از وزرای وزارت جنگ رژیم صهیونیستی که پیشتر توییت یک شهرک‌نشین را که خواستار محو حواره و نابودی آن شده بود، لایک کرده بود، خطاب به شهرک‌نشین‌ها گفت: این درد بزرگ است، اما باور کنید ما با جدیت برای دادن پاسخی واقعی به تروریسم چه از منظر نظامی چه از منظر شهرک‌نشینی تلاش می‌کنیم. ما از زمان حمله وحشتناک (عملیات تیراندازی در حواره) تنها مشغول این کار هستیم. اما نباید قانون را به دست خود بگیریم و آشوب خطرناکی ایجاد کنیم که احتمال خارج شدن آن از کنترل و ایجاد تلفات انسانی وجود دارد، اجازه دهید ما به عنوان سران سیاسی پاسخ را تنظیم کنیم و اجازه دهیم ارتش اسرائیل پیروز شود.

فردی که در توییتی خواستار نابودی حواره و محو آن و بازگشت وضعیت بازدارندگی از دست رفته به شکلی بی‌رحمانه بود، داویدی بن تسیون، معاون رئیس شورای شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در شمال کرانه باختری اشغالی و عضو شورای مدیریتی صندوق دائمی اسرائیل بود.

همچنین اسموتریچ توییت دیگری را لایک کرده بود که خواستار تبدیل حواره به مثالی برای ترساندن تمامی روستاها و شهرهای فلسطین و ممانعت از اجرای عملیات علیه اسرائیل و شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری شده بود، او در ادامه مدعی شد، کابینه اسرائیل برای تغییر وضعیت موجود در ارتباط با حاکمیت، شهرک‌سازی‌ها و اقتصاد انتخاب شد.

شبکه "کان ۱۱" اعلام کرد، هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در پایگاه نیروهای اسرائیلی در شمال کرانه باختری جلسه ویژه‌ای برای ارزیابی شرایط امنیتی برگزار کرد و دستگاه‌های امنیتی اسرائیل برای عملیاتی مشابه عملیات حواره آماده می‌شوند و سطح آماده‌باش نیروها در سراسر کرانه باختری افزایش داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۸ ۱۵:۱۷

تمام این اظهارات توسط اسقاتیلیها مانند چکشی است که یک سرش میخ کش دارد از یک طرف مدام بر سر فلسطینیها میکوبد و از طرفی مثل میخی که در چوب کوبیده شده توسط میخکش همان چکش به بیرون کشیده می شود.............