• دوشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401120805639
  • منبع : نمایندگی همدان

اعلام جنگ نرم برخی از هیأت‌های ورزشی علیه دستگاه ورزش همدان

اعلام جنگ نرم برخی از هیأت‌های ورزشی علیه دستگاه ورزش همدان

ایسنا/همدان اعلام جنگ نرم برخی از هیأت‌های ورزشی همدان علیه اداره کل ورزش و جوانان استان همدان این روزها تند و تیزتر از همیشه شده و مشخص نیست چه روزی این اختلافات همیشگی و بی پولی در ورزش همدان به پایان می‌رسد.

به گزارش ایسنا، طی هفته‌های اخیر اختلاف نظر سنگینی میان هیأت ورزشی نابینایان استان و اداره کل ورزش و جوانان استان همدان به وجود آمده به طوریکه پای رئیس فدراسیون نابینایان هم به این ماجرا باز شده است.

داستان از آنجا شروع شد که نزدیک به دو هفته پیش محمدرضا مظلومی، رئیس فدراسیون ورزشی نابینایان و کم‌بینایان کشور در مصاحبه با یک خبرگزاری شناخته‌شده علی حقیقی مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان را در رابطه با واگذاری سالن‌های ورزشی از طریق مزایده مورد انتقاد شدید خود قرار داد و به دفاع از سمیه سهیلی، رئیس هیأت ورزشی نابینایان و کم‌بینایان استان همدان پرداخت و حقیقی را متهم به تهمت‌زنی کرد.

علی حقیقی در واکنش به این موضوع با بیان اینکه واگذاری سالن‌های ورزشی از طریق مزایده قوانین خاص خود را دارد و اداره کل در تمامی موارد به صورت قانونی عمل کرده و سالن الغدیر همدان یک سالن توپی و غیرتخصصی برای نابینایان و رشته‌های مربوطه است و بیشتر وقت این سالن صرف اجاره به رشته‌های غیرمرتبط می‌شود، خواهان عقب‌نشینی مدیران این رشته ورزشی از موضع خود شد و به رئیس این فدراسیون به صورت صریح اعلام کرد که تمامی امورات در ورزش باید قانونی صورت گیرد.

اختلاف میان هیأت‌های ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان مشکل دیروز و امروز نیست و چندین سال متوالی است که اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در بحبوحه کمبود بودجه به سر می‌برد، گاه و ناگاه هیأت‌های ورزشی به صورت مستقیم و یا پشت پرده با دستگاه ورزش اختلاف نظر و درگیری پیدا می‌کنند و این موضوع در میان مدیران کل‌ اخیر اداره ورزش به وضوح دیده شده و یکی از پرحاشیه‌ترین اتفاقات سال‌های اخیر را می‌توان موضوع جابه‌جایی خانه بسکتبال دانست که با ورود بازرسی این موضوع منتفی شد.

مشکلات مجامع انتخاباتی هیأت‌های ورزشی در بروز این اتفاقات کم‌تأثیر نیست؛ براساس اساسنامه و قوانین جدید مجامع انتخاباتی تنها کاندیداهایی می‌توانند در این مجامع شرکت کنند که دارای پنج سال سابقه مدیریت یا شرکت دارای ۱۰ فرد بیمه‌شده داشته باشند که جمعیت زیادی از قهرمانان ورزشی این شرایط را ندارند و ریاست هیأت ورزشی برای آنها تبدیل به رؤیایی دست نیافتنی شده است.

به تازگی شنیده شده خارج از اساسنامه مجامع انتخاباتی استان موضوعاتی همچون تأهل افراد مورد توجه این دستگاه دولتی قرار می‌گیرد در صورتی که طبق استعلام‌های موجود از وزارتخانه چنین قانونی وجود ندارد و انتظار می‌رود در زمینه مجامع انتخاباتی شفاف‌سازی کاملی صورت بگیرد؛ در گفت‌وگوی گلایه‌آمیز چند ورزشکار با خبرنگار ورزشی ایسنا به احتمال وجود تبانی و در نظر نگرفتن برخی از قوانین برای کاندیداهای خاص در مجامع انتخاباتی اشاره شده که صحت یا کذب بودن آن به صورت شفاف در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

با توجه به گفت‌وگوی چندین تن از رؤسای هیأت‌های ورزشی با خبرنگار ورزشی ایسنا، بسیاری از هیأت‌های ورزشی موفق به دریافت بودجه مصوب خود نشده‌اند و معتقد هستند باید براساس گزارش و کارنامه عملکرد هیأت‌های ورزشی بودجه‌ها به صورت عادلانه و براساس پتانسیل آن رشته ورزشی در استان تقسیم شود و این موضوع باعث انتقاد شدید آنها شده و می‌گویند با مطرح کردن این موضوعات در رسانه‌ها ترس از قطع شدن همان اندک بودجه محدود را دارند.

البته چند هیأت ورزشی به صورت مستقیم طی سالیان اخیر با دستگاه ورزش وارد چالش و درگیری رسانه‌ای شده‌اند و اداره کل ورزش و جوانان استان همدان طی مدیریت چندین مدیرکل به بودجه محدود این اداره کل اشاره کرده و رؤسای هیأت‌های ورزشی را موظف به یافتن اسپانسر و بخش خصوصی می‌داند در صورتی که شرکت‌های همدانی تمایل بسیار کمی برای ورود به ورزش به علت کمرنگ شدن مباحث معافیت چند درصدی مالیاتی شرکت‌ها(به علت فعالیت‌های فرهنگی ورزشی) دارند.

در هر صورت وجود تمامی این اختلافات و دودستگی‌هایی که منجر به رابطه دوقطبی هیأت‌های ورزشی با اداره کل ورزش و جوانان استان همدان شده، باعث فلج شدن ورزش همدان می‌شود و این مبحث به نفع هیچ‌کدام از دوطرف نیست و ضرورت دارد در قوانین کشوری تغییراتی در رابطه با اساسنامه مجامع انتخاباتی صورت گیرد تا ورزشکاران بتوانند در این مجامع شرکت کنند و تنها مدیران سیاسی در این زمینه پیش‌رو نباشند.

ضرورت دارد نظارتی اساسی بر سلامت مجامع انتخاباتی شکل گیرد چراکه موجب انتقاد بسیاری از ورزشکاران نه تنها در استان همدان بلکه در سراسر کشور شده است و در شرایط کنونی نیاز مبرمی به بررسی ادعاهای آنها وجود دارد و علاوه بر تمامی این موضوعات لازم است بودجه‌ای شایسته و قابل توجه از سوی مسئولان ارشد در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان که یکی از مهمترین ارگان‌های دولتی است، قرار گیرد تا این دستگاه با مشکل بی‌پولی مواجه نباشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha