• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۱:۲۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401120705253
  • خبرنگار : 50491

مدیرکل منابع طبیعی گلستان:

طرح خروج دام از جنگل در گلستان ابتر ماند

طرح خروج دام از جنگل در گلستان ابتر ماند

ایسنا/گلستان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: با وجود آنکه برخورد با ورود دام به جنگل یک قانون است اما آنطور که باید در این زمینه موفق عمل نکردیم.

حمید سلامتی امروز یکشنبه ۷ اسفند در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به مردمی‌سازی کاشت یک میلیارد درخت در کشور در بازه چهار ساله اظهار کرد: با توجه به تغییرات اقلیمی صورت گرفته در جهان و افزایش گازهای گلخانه‌ای به دلیل صنعتی شدن، مشکلاتی در جهان ایجاد شده و کنوانسیون‌های بین‌المللی به منظور کاهش اثر گازهای گلخانه‌ای تصمیم به توسعه فضای سبز و درختکاری گرفتند.

وی با بیان اینکه برای تولید اکسیژن و جذب دی اکسیدکربن باید درخت کاشته شود تا از گسترش گازهای گلخانه‌ای جلوگیری شود، افزود: در راستای اجرای تعهدات بین‌المللی مقرر شد در یک دوره چهار ساله، سالانه ۲۵۰ میلیون اصله نهال و به نوعی در مدت چهار سال یک میلیارد اصله نهال کاشته شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان تأکید کرد: با توجه به اینکه استان گلستان بالغ بر ۴۵۲ هزار هکتار جنگل و ۸۶۲ هزار هکتار مرتع دارد اهمیت کاشت درخت در استان بیشتر است، یکی از مشکلات ما در استان‌های شمالی عدم اجرای ۱۰۰ درصد طرح ساماندهی و خروج دام از جنگل است علی رغم اینکه برخورد با ورود دام به جنگل یک قانون است اما با توجه به وجود مشکلات معیشتی و اقتصادی در جامعه آنطور که باید در این زمینه موفق عمل نکرده‌ایم.

سلامتی با اشاره به فواید کاشت درخت برای جلوگیری از بروز بحران ریزگرد در استان گلستان، گفت: میزان بارندگی در شمال استان گلستان اندک است از سویی دیگر بحران ریزگرد نیز استان را تهدید می‌کند لذا اجرای طرح مردمی‌سازی کاشت درخت به منظور توسعه فضای سبز و کاشت درخت در کشور از جمله گلستان ضرورت دارد.

وی از فعالیت چهار نهالستان تولید نهال‌های جنگلی تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در استان گلستان خبر داد و یادآور شد: نهالستان قرق، نهالستان سوسرا آزادشهر نهالستان تاویر علی‌آبادکتول و نهالستان کلاله امسال دو میلیون و ۲۰۰ هزار اصله نهال تولید کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با بیان اینکه گلستان برای تولید نهال در بخش خصوصی استعداد خوبی دارد، ابراز داشت: از بندرگز تا مراوه‌تپه بیش از ۶۰ نهالستان بخش خصوصی وجود دارد که بخشی از آن تولید نهالستان سیاه ریشه برای باغات و بخشی دیگر از تولید نهال نیز مورد مصرف منابع طبیعی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha