• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۹:۳۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401120705193
  • خبرنگار : 50134

دبیر کل کنفدراسیون کبدی آسیا اعلام کرد

حضور ۱۴ تیم در دومین دوره مسابقات جهانی کبدی جوانان جهان در ارومیه

حضور ۱۴ تیم در دومین دوره مسابقات جهانی کبدی جوانان جهان در ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی دبیر کل کنفدراسیون کبدی آسیا از حضور ۱۴ تیم در دومین دوره مسابقات جهانی کبدی جوانان جهان در ارومیه خبرداد.

محمد سرور ۷ اسفند ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن الغدیر ارومیه برگزار شد، با اشاره به میزبانی ارومیه در دومین دوره مسابقات جهانی کبدی جوانان جهان گفت: مجمع انتخابات آسیا نیز روز ۸ اسفند در ارومیه برگزار می شود.

وی اظهار کرد: در دوره قبل ایران قهرمان این رقابت ها شد و تیم ملی ایران بدنبال حفظ جایگاه و دفاع از عنوان قهرمانی خود است.

دبیر کل کنفدراسیون کبدی آسیا با اشاره به اینکه ورزش کبدی یک ورزش آسیایی است،  یاد آور شد: در مجمع جهانی این رشته ، ۲۵ تیم از آسیا و ۵۰تیم از سایر قاره ها عضویت دارند.

وی درخصوص میزبانی ارومیه در دومین دوره مسابقات جهانی کبدی جوانان جهان نیز خاطر نشان کرد: ارومیه با هماهنگی تمامی دستگاه های مربوطه به خوبی توانسته آمادگی و شرایط لازم برای میزبانی را محیا کند.

سرور با اشاره به حضور ورزشکاران زن ایرانی در عرصه های مختلف ورزشی افزود: زنان ایرانی با وجود حجاب اسلامی یکی از قدرت های کبدی جهان بشمار می روند.

عباس اورسجی، رئیس فدراسیون کبدی ایران نیز در نشست خبری افزود: در انتخابات مجمع کنفدراسیون کبدی آسیا که ۸اسفند در ارومیه برگزار می شود ، ۲۵کشور بصورت حضوری و ۵کشور بصورت مجازی حضور خواهند داشت. 

وی تصریح کرد: کبدی بیشتر در کشور های آسیایی فعال است اما با این وجود چون ورزشی کم هزینه است در سایر قاره ها هم طرفدار دارد.

اورسجی با اشاره به میزبانی دومین دوره مسابقات جهانی کبدی جوانان پسر  جهان توسط ارومیه، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های ارومیه و تلاش برای توسعه بسترهای ورزش در این شهر این میزبانی به ارومیه واگذار شد و تاکنون  ارومیه به بهترین شکل آماده برگزاری این رویداد ورزشی است.

رئیس فدراسیون کبدی ایران یاد آور شد : باید بستر سازی شده و در سطوح و رده های پایین سنی استعداد ها را پرورش دهیم تا در آینده در سطوح بالا امکان رقابت با قدرت های همچون ایتالیا، هلند، استرالیا، کانادا، آرژانتین را داشته باشیم.

وی ادامه داد: می توان با تقویت سطوح بالاتر سنی زمینه برای حضور سایر تیم های قدرتمند آسیایی و آفریقایی را پیدا کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha