• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۷:۲۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1401120705121
  • خبرنگار : 71290

/نشست چالش های غرب با اسرائیل/

رویوران: اسرائیل دچار بحران داخلی است

رویوران: اسرائیل دچار بحران داخلی است

معاون سیاسی و امور بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین گفت: رژیم صهیونیستی فکر نمی کرد هیچ وقت در کرانه باختری با جریان مسلح و مقاوم روبرو شود.

به گزارش ایسنا، حسین رویوران در نشستی با عنوان چالش های غرب با اسرائیل اظهار داشت: اسراییل دچار یک بحران داخلی است‌؛ یعنی تحولی در ساختار در حال رخ دادن است. در اسراییل اکثریت که ۶۴ کرسی از ۱۲۰ کرسی را بدست آورده اند، قوه مجریه و مقننه را در اختیار دارند و تلاش می کنند تا قوه قضاییه را هم در اختیار بگیرند، چون نتانیاهو چهار پرونده در قوه قضاییه دارد و محاکمه او از چند سال قبل ادامه داشته است.

وی در ادامه چنین گفت: تظاهرات دیروز تل آویو که هشتمین اعتراضات بود، با حضور ۱۵۰ هزار نفر برگزار شد. این تظاهرات بی سابقه یک جریان اعتراضی بابت حرکت از نظام دموکراتیک به نظام غلبه است. آنها اعتراض دارند که جریان اکثریت نباید قوانین را به نفع خود تغییر دهند و اکثریت، حقوق اقلیت را نادیده بگیرند و دیکتاتوری اکثریت را تشکیل دهد.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین بیان کرد: احتمال دارد ادامه این اعتراضات به درگیری های بیشتر بیانجامد چون جامعه اسراییل مسلح است. قطب بندی جامعه اسراییلی فشار زیادی به دولت وارد کرده و نتانیاهو از داخل تحت فشار جدی است.

رویوران ادامه داد: از سویی در کرانه باختری یک جریان مقاومت جدی وجود دارد و روزانه ۲۰ یا ۳۰ عملیات انجام می شود. رژیم صهیونیستی هم که مرتکب جنایت جنگی می شود، به دلیل فشار مقاومت است. این رژیم فکر نمی کرد هیچ وقت در کرانه باختری با جریان مسلح و مقاوم روبرو شود.

معاون سیاسی و امور بین الملل جمعیت دفاع از ملت فلسطین اظهار داشت: اجلاس عقبه برای نجات نتانیاهو برای فشار داخلی و مقاومت است. مصر و اردن، امریکا، اسراییل و دولت خودگردان در این اجلاس حضور دارند. حضور دولت خودگردان خیانت به خون شهدا ست و این حضور به نفع فلسطین نخواهد بود. فشار روی محمود عباس برای سرکوب جامعه فلسطینی زیاد است. اجلاس عقبه یک خیانت آشکار و برنامه ریزی علیه مقاومت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha