• یکشنبه / ۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1401120704479
  • خبرنگار : 71616

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی:

نباید به سمت واردات خودروهای کارکرده برویم

نباید به سمت واردات خودروهای کارکرده برویم

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی، به تشریح نکات منفی واردات خودروهای کارکرده و اینکه این خودروها وضعیت استاندارد مشخصی ندارند پرداخت و گفت: کشوری با این میزان دارایی و منابع جایز و منطقی نیست بخواهد سراغ خودروهای کارکرده‌ برود.

آرش محبی‌نژاد، در گفت‌وگو با ایسنا درباره تصویب  آزادسازی واردات خودروهای کارکرده به کشور گفت: این خودروها از نظر وضعیت استاندارد تکلیف روشنی نداشته و حتی سازمان استاندارد نیز نمی‌تواند در مورد آن‌ها نظر داده و ورود کند و تعهدی در مورد کیفیت آن‌ها وجود ندارد.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی کشور، ادامه داد: ضمن اینکه بازار لوازم یدکی و خدمات پس از فروش را هم در اختیار دست چندم‌های خارجی قرار خواهیم داد و با چالش‌های متعددی روبرو خواهیم شد؛ تاریخچه استفاده این خودروها و شرایط قبلی آن‌ها نه تنها مشخص نیست، بلکه همین حالا نیز قوانین و مقرراتی در کشور بر استانداردهای آلایندگی محیط زیست (استانداردهای ۸۵گانه و...) تاکید دارد.

مدافع واردات خودروهای نو هستیم 

این مقام صنعتی، ضمن تاکید بر اینکه ما مدافع واردات خودروهای نو هستیم، گفت: خودروی نویی که دارای شناسنامه‌ مشخص است، استانداردهای ۸۵گانه و محیط زیستی و... را پاس می‌کند مورد تایید واردات است. البته واردات هرگونه کالای مجاز بایستی آزاد باشد و واردات خودروی نو، موضوعی نیست که بخواهیم این خلا را با واردات خودروهای کار کرده پر و جبران کنیم.  

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور تاکید کرد: هر چند که واردات خودرو چه خودروی نو و چه کارکرده، از نظر صنعت خودروی کشور ممتنع است و نه به‌نفع صنعت است و نه به ضرر آن؛ اما از نظر مصالح ملی و حقوق ملت، به شدت به ضرر منافع ملی ارزیابی می‌شود.  

۲۳ هزار میلیارد تومان مطالبه معوق قطعه‌سازان 

وی در رابطه با آخرین وضعیت مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان نیز، اظهار کرد: در حال حاضر زنجیره تامین داخلی ۵۵ هزار میلیارد تومان مطالبه تعیین تکلیف نشده از خودروسازان دارد که از این میزان بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق تعیین تکلیف نشده است. با  توجه به شرایط موجود و نبود اتفاق نظر میان مسئولان و سیاست‌گذاران، بعید است که زنجیره تامین به حقوق خود برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۷ ۰۹:۱۵

باز دوباره یکیو پیدا کردین که ساز مخالف بزنه .راهو ببندن .. .شعبده بازی‌ها رو راه انداختن که قیمت خودرو پایین نیاد .هامر ۲۰۱۰ با ۱۰۰ میلیون خارج از ایران خرید و فروش میشه اینجا چقدره قیمتش؟۲۵ میلیارد بعد نفر مصاحبه میکنین که خودروی دست دوم وارد نشه؟اگه اینطوره باید قانون کنین فروش خودرو توسط اشخاص و بنگاه های خودرو در ایران به جز شرکتهای منتاژ کننده ممنوع و جرم میباشد

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۷ ۰۹:۱۶

. .شما از استاندارد ماشینهای کارکرده حرف میزنی در حالی که ماشینهای تولید خودتون ملت رو به کشتن میدن

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۷ ۱۰:۴۲

دبیر انجمن خودرو چند نفر است. آقای دبیر محترم آیا هیچ یک از خودروهای کارکرده خارجی مثل پیکان ۸۳ هستند که دره شهر چند صدتا از آنها جولان می‌دهند. محض رضای خدا اول یک آینه دست کسی که می‌خواهد اظهار نظر کند بدهید

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۷ ۱۳:۱۸

خدایی هم خودرو کارکرده کار غلطیست، ماشین خارج از کشور رو میبرن دوبی صفرشویی میکنن بعد هم کیلومتر رو کم میکنن، تو فک میکنی ماشینت سی هزارتا کار کرده درحالیکه صد و هشتادهزارتا کار کرده! بعد هم تو میمونی و قطعه ای که واسش گیر نمیاد چون ماشینهای ایران خودرو و سایپا که اینهمه تیراژ دارن قطعه شون سخت گیر میاد وا مصیبت به مال تو، حالا دیگه از ایناش میگذریم که اینکار کلا توهین و تحقیر مردمه و لیاقت ایرانی ها خودروی صفر و با کیفیته

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۸ ۰۰:۰۷

آقای عزیز این واردات در تمامی کشورها است حتی در آلمان وآمریکا که مردم خورد ارزانتر بخرند

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۱۲ ۰۱:۱۳

بله اصلاً به صلاح جیب شما نیست. ولی حلبی پراید یا همون ارابه مرگ ۳۰۰ میلیونی به صلاح ملت هست.