• شنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۲:۰۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401120604395
  • خبرنگار : 50201

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

مولدسازی و سرمایه گذاری راهبرد جدید اوقاف مازندران است

مولدسازی و سرمایه گذاری راهبرد جدید اوقاف مازندران است

ایسنا/مازندران مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: با توجه به محدودیت‌های اعتبارات دولتی و پایین آمدن سطح درآمدی موقوفات، یکی از راهبردهای سازمان اوقاف و امور خیریه، سرمایه گذاری به عبارتی مولد سازی و پیمودن در مسیر اقتصادی مبتنی بر دانش بنیان است.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری امروز در آئین ساخت مجتمع فرهنگی تجاری امامزاده محمد (ع) در روستای تازه آباد نوشهر، با بیان اینکه این امامزاده از امامزاده‌های شاخص استان است، اظهار کرد: متاسفانه سال‌ها از زمان بازسازی و مرمت آن سپری شد؛ هرچند حمایت‌های برخی از خیران برای ساخت این مجموعه مذهبی جای قدردانی دارد اما در حال حاضر با اعتبارات موجود حتی در پرداخت حقوق خادمان این مکان مقدس مشکل داریم و امید است با اجرای کامل این طرح این نگرانی‌ها رفع شود.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۲۷ طرح موقوفه دراستان در حال اجرا وجود دارد که متاسفانه به علت محدودیت‌های اعتباری و کاهش درآمد موفق به سرانجام این طرح‌های نیمه تمام نشده‌ایم و باید گفت برخی از آن‌ها ۲۰ سال از آغاز اجرای آن گذشته است.

"رشید رضاپور" رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت نیز، گفت: امروز یکی از دغدغه‌های این نهاد انقلابی با داشتن ۴۹۵ مسجد، ۹۶ امامزاده، ۴۹۹ موقوفه و بیش از سه‌هزار رقبه، کمبود نیروی انسانی، اعتبار و تجهیزات است که نیاز است مسئولان به این موضوع توجه کنند.

مولدسازی و سرمایه گذاری راهبرد جدید اوقاف مازندران است

وی افزود: تعداد زیادی از بناهای مذهبی از جمله مساجد و امامزاده‌ها در آستانه تخریب و برای مرمت و بازسازی این مکان‌ها نیاز به اعتبارات قابل توجه است درحالی اعتباری که از محل تملک و دارایی شهرستان برای این بخش داده می‌شود حدود ۲ میلیارد ریال است که حدود ۵۰۰ میلیون ریال آن جذب شده است.

وی ابراز امیدوار کرد؛ با تغییر رویکرد سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش مولدسازی، سمت و سوی اقتصادی مبتنی بر دانش بنیان این نارسایی‌ها و مشکلات رفع شود.

رضاپور تصریح کرد: مجتمع فرهنگی تجاری امامزاده محمد(ص) نوشهر در قالب ۲۷ باب واحد تجاری با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال از محل درآمدهای موقوفات در زمینی به مساحت حدود ۵۳۰ متر در دو مرحله به مدت یک سال قرار است احداث شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha