• شنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401120603956

معاون شهرداری شیراز خبر داد:

آغاز طرح کنترل هوشمند معاینه فنی خودروها در شیراز

آغاز طرح کنترل هوشمند معاینه فنی خودروها در شیراز

ایسنا/فارس معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: طرح کنترل هوشمند معاینه فنی خودروها از نیمه اسفندماه امسال آغاز خواهد شد و طی آن خودروهای فاقد معاینه فنی نیز شناسایی می‌شوند.

هادی شه‌دوست شیرازی شنبه ۶ اسفندماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح کنترل هوشمند معاینه فنی خودروها مقدمه‌ای برای اجرای طرح محدوده کم آلاینده ( LEZ) خواهد بود و تا ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ ارشادی است، گفت: مالکان خودروها باید برای پیشگیری از اعمال جرائم قانونی، نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در بیان جزییات این طرح خاطرنشان کرد: با توجه به زیر ساخت‌های ایجاد شده توسط این معاونت و پس از تایید پلیس راهور، گزینه ثبت تخلف خودروها شناسایی و پیامک مراجعه به معاینه فنی برای خودروهای متخلف ارسال می‌شود.

او ادامه داد: براساس مصوبه شواری شهر شیراز از ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ نیز خودروهای فاقد معاینه فنی معتبر بررسی و توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: این کنترل هوشمند توسط دوربین‌های کنترل ترافیک و با هدف کاهش آلایندگی و ارتقا سطح سلامت و ایمنی شهروندان صورت خواهد گرفت.

شه‌دوست شیرازی همچنین اجرای موفق این طرح را گامی برای رسیدن به هوای پاک و آغاز طرح محدوده کم آلاینده در سال ۱۴۰۲ اعلام و اضافه کرد: این طرح از جمله اقدامات زیست محیطی برای کنترل وکاهش آلودگی هوا، ناشی از تردد انواع خودروهاست که کنترل هوشمند معاینه فنی یکی از بخش‌های آن محسوب خواهد شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha