• شنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1401120603939
  • خبرنگار : 71214

در جلسه غیر علنی ارزی امروز در مجلس مطرح شد

شناسایی پشت پرده اختلالات ارزی و برخورد با عوامل

شناسایی پشت پرده اختلالات ارزی و برخورد با عوامل

صبح امروز، جمعی از مسئولان دولت و نمایندگان مجلس جلسه غیر علنی درباره وضعیت ارزی کشور برگزار کردند؛ در این جلسه موضوعات مختلفی از جمله وعده کاهش نرخ ارز و ثبات در این بازار، برخورد با سودجویان و... مطرح شد.

به گزارش ایسنا، چهارشنبه هفته گذشته (دوم اسفند ماه) قرار بود جلسه غیر علنی در مجلس درباره وضعیت ارزی کشور برگزار شود که به دلیل تقارن با جلسه هیات دولت به امروز صبح (شنبه ششم اسفند) موکول شد.

محمدباقر قالیباف –رئیس مجلس – در این باره گفت: باتوجه به اهمیت مسائل ارزی در کشور که لازمه یک هماهنگی جدی و قوی بین دولت و مجلس برای سامان دادن این بازار است، امروز از  ساعت هشت صبح، مجلس با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس کل  بانک مرکزی جلسه غیرعلنی داشت.

وی افزود: به جمع بندی‌های خوبی در این جلسه رسیدیم و ان شاءالله با هماهنگی شکل گرفته و اقدامات و حرکت‌های دولت بر  این مشکل فائق خواهیم آمد.

سید نظام الدین موسوی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس نیز از تشکیل کمیته هماهنگی بین دولت و مجلس برای کنترل بازار ارز خبر داد و متعقد است که موضوعات سازنده‌ای بین نمایندگان مجلس و دولت مطرح شد از جمله اینکه دشمن درصدد است از طریق تعیین نرخ‌های ساختگی بازار ارز را برهم بزند از سوی دیگر برخی از سیاست‌های ارزی و اقتصادی شکست خورده گذشته سبب بی‌اعتمادی مردم شده و این زمینه را فراهم کرده تا در بازار غیررسمی و توسط عناصری که عمدتا از خارج کشور صحنه‌گردان هستند نرخ دلار را بالا ببرند و مداخله ساختارشکنانه در بازار ارز داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش فروش نفت به بیش از یک میلیون بشکه در روز، افزود: در شرایط کنونی هیچ مشکل ارزی در کشور وجود ندارد اما برخی درصدد هستند تا بازار ارز را به تلاطم بکشانند. گزارشی از حساب‌های متعددی که در داخل و خارج کشور سعی داشتند در بازار ارز مداخله مخرب داشته باشند ارائه شد که عمدتا این افراد توسط دستگاه‌های امنیتی شناسایی شده و با آنها برخورد صورت گرفته است.

البته در این جلسه غیر علنی موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دولت گزارش‌هایی به نمایندگان درباره بازار ارز ارائه کرد. براساس گزارش‌های مطرح شده، محمد مخبر -معاون اول رئیس جمهور- در این جلسه گفت: از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم مشکلاتی وجود داشته که به مرور زمان این مشکلات در حال کاهش یافتن است و به زودی در بازار ارز نیز شاهد حل مشکل و ثبات خواهیم بود.

محمدرضا فرزین -رئیس کل بانک مرکزی- نیز اظهار کرد که با ایجاد سامانه واحد ارز و طلا قیمت واقعی دلار نیز در آن سامانه درج شده است و قیمت‌هایی که در فضای مجازی و در جاهای دیگر وجود دارد، غیر واقعی است. همچنین سید احسان خاندوزی -وزیر اقتصاد- تصریح کرد که پشت پرده اختلالات بازار ارزی نیز شناسایی شده است و به زودی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و قضایی تکلیف این افراد را مشخص خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، با توجه به راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا با هدف ساماندهی عرضه و تقاضا در بازار ارز و برخوردهای صورت گرفته با برخی سودجویان در این بازار که به دنبال نرخ‌سازی هستند، باید دید در ادامه کاهش نرخ ارز و ثبات در این بازار چه زمانی به نتیجه خواهد رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۶ ۱۳:۱۴

خدا قوت پهلوان.با این جلسه کمر دشمن وارز شکسته شد..

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۶ ۱۳:۲۱

خیلی عالی پس شناسایی شد حل شد . ینی قراره دلار برگرده رو 25 تومن دیگه ؟ .

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۶ ۱۳:۲۶

مخبر می فرماید مشکلاتی از دولت قبل وجود دارد به مرور در حال کاهش آن هستیم .مومن دلار کالای اساسی را از 4200 بردید 28500 و دلار واردات مواد اولیه را از 22000 به 36000 هنوز مشکل حل نشده ..

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۶ ۱۳:۳۵

یک حرف جدیدتر بزنید! هر دفعه میان و میگن 1000 نفر رو گرفتیم و جل شد ولی دوباره قیمت میره بالا! دقیقا چند نفرن اینا؟!!!!!!

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۶ ۱۴:۵۲

و نتیجه دلار امروز تا این لحظه 56300 تومن

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۶ ۱۵:۰۶

عوامل افزایش نسبت تبدیل دلار از 7 تومان به 52000 تومان همه اخلال گران توسعه ی کشور هستند.

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۶ ۲۱:۰۴

اگر واقعا میتونید برخورد کنید . دلالها رو از مقابل بانکها جمع کنید . دلارهای غیر مجاز و سکه ها رو مصادره کنید .

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۶ ۲۱:۰۶

««اما برخی درصدد هستند تا بازار ارز را به تلاطم بکشانند.»» دقیقا این برخی کیا هستن ؟ یعنی این کشور وزیر اقتصاد نداره؟ رییس بانک مرکزی نداره؟ اگه داره چرا حقوق می‌گیرن؟ .

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۷ ۰۱:۳۶

دلار و خودمون البته خودشون این کار وکردند تورم الان 120ورد کرده اینها می‌کند 47در شده.

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۷ ۰۴:۱۳

با سلام . به نظرم .اگر قیمت دلار کار دشمن است ، افزایش قیمت آهن که صد در صد کار شرکت های دولتی ذوب آهن هست. اگرنه در سه ماه چطور قیمت آهن دو برابر میشود.

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۷ ۰۷:۳۹

یادمه سکه شده بود ۲میلیون سلطان سکه رو گرفتن طی یک هفته محا‌کمه و اعدام شد ...اعلان شد ۳۲ میلیون تومن سکه ...شما به روح اعتقاد دارید .....

avatar
۱۴۰۱-۱۲-۰۷ ۱۴:۴۵

. احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در مجلس گفت: استنباطمان از صحبت‌های آقای مخبر این بود که برنامه‌ای برای برون رفت از شرایط موجود وجود ندارد. آقای بیگی، ایشان اشتباه گفته برنامه وجود دارد ولی در چارچوب نظام نمی‌گنجد راه حل فقط توسعه‌ی سیاسی جمهوری اسلامی می‌باشد سرور گرامی، تنها راه نجات میهن اتحاد ماست ...