• شنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401120603717
  • خبرنگار : 71610

اسرائیل ۹ میلیارد شِکِل به طرح‌های وزیر تندرو کابینه اختصاص داد

اسرائیل ۹ میلیارد شِکِل به طرح‌های وزیر تندرو کابینه اختصاص داد

منابع رسانه‌ای از اختصاص مبلغ ۹ میلیارد «شِکِل» (واحد پول رژیم صهیونیستی) به طرح‌های جنجالی وزیر تندرو امنیت داخلی این رژیم برای مقابله با فلسطینی‌ها خبر دادند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فلسطینی سما به نقل از منابع رسانه‌ای عبری زبان اعلام کرد که سازمان بودجه عمومی رژیم صهیونیستی ۹ میلیارد شکِل را به طرح‌های ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی کابینه رژیم صهیونیستی اختصاص داده است.

طبق این گزارش، این مبلغ بخشی از ۱۴ میلیارد شکِل درخواستی بن گویر برای اجرایی کردن طرح‌های جنجالی‌اش علیه فلسطینی‌ها است.

علی‌رغم اینکه سازمان بودجه اسرائیل با اختصاص کل مبلغ درخواستی موافقت نکرده است؛ اما این اقدام با استقبال بن گویر همراه بوده و وی این اتفاق را یک «دستاورد مهم» توصیف کرده است.

وی همچنین گفت که به تلاش‌هایش برای دریافت کل مبلغ درخواستی ادامه خواهد داد.

بن گویر در این باره افزود: این بودجه برای افزایش امنیت اسرائیلی‌ها و برای شروع فوری روند تشکیل نیروهای «گارد ملی» در ماه‌های آتی مهم است.

طبق این گزارش، بن گویر قصد دارد حقوق افسران پلیس رژیم صهیونیستی را افزایش دهد تا نیروهای بیشتری را به استخدام در پلیس تشویق کند و همچنین یک "گارد ملی" تشکیل دهد که هدف آن مبارزه با فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی و اهالی قدس اشغالی است. وی همچنین درصدد استفاده از نیروهای «گارد ملی» برای تشدید اقدامات سرکوبگرانه خود علیه اسیران فلسطینی از طریق کمپین‌هایی است که اخیراً شروع به اجرای آن کرده است.

بودجه ارائه شده توسط بتسلئیل اسموتریچ پس از تحقق منافع وی با کسب اختیارات گسترده در اداره مدنی شهرک‌های کرانه باختری تصویب شد. این بودجه در سال ۲۰۲۳، ۴۸۴ میلیارد شکِل و در سال ۲۰۲۴، ۵۱۳ میلیارد شکِل خواهد بود و قرار است که برای تصویب نهایی در کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به رأی گذاشته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha