• پنجشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۰:۲۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401120403091
  • خبرنگار : 50040

معاون امور مجلس رئیس جمهور:

درباره آل بویه بیشتر بخوانیم و بنویسیم

درباره آل بویه بیشتر بخوانیم و بنویسیم

ایسنا/گیلان معاون امور مجلس رئیس جمهور، با اشاره به نقش آل بویه در تمدن اسلامی، خاطرنشان کرد: باید بیشتر درباره آل بویه بخوانیم و بنویسیم و لذا نیازمند راه اندازی رشته ها و گرایش های مختلف دانشگاهی و تولید فیلم و سریال با محوریت آل بویه و شخصیت های تاثیرگذار آن هستیم.

سید محمد حسینی امروز در همایش ملی آل بویه که در مجتمع مهیار دیلمی شهرستان سیاهکل برگزار شد، با اشاره به خدمات ارزنده آل بویه به جامعه اسلامی و مکتب اهل بیت(ع)، اظهار کرد: کارهای بزرگ این خاندان را نمی توان نادیده گرفت؛ اگرچه در برخی از دوران ها عملکرد قابل دفاعی ندارد.

وی آل بویه را یکی از فرصت های طلایی برای بروز و ظهور فرهنگ شیعی دانست و افزود: خدمات ارزنده این خاندان به مکتب اهل بیت(ع) فراموش شدنی نیست و در عین برخی ضعف ها، کارهای بزرگی انجام داده اند که نباید نادیده گرفته شود.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به مظلومیت شیعه در طول تاریخ، تصریح کرد: شیعه در طول تاریخ مظلوم بوده و تاریخ نگاران و نویسندگان در حق اهل بیت(ع) جفا کرده اند و وقایع بسیاری را نادیده گرفته اند.

حسینی، به ویژگی های عصر آل بویه در تاریخ ایران اشاره کرد و یادآور شد: عصر آل بویه موجب احیای مناسبت های اسلامی و شیعی همچون غدیر و عاشورا و احداث مسجد و زیارتگاه و بازسازی اماکن و بقاع متبرکه و... شد و خدمات علمی را به شهرهای اسلامی ارائه کرد و لذا نیازمند بررسی خدمات خاندان آل بویه در ابعاد مختلف هستیم.

وی با اشاره به نقش آل بویه در تمدن اسلامی، خاطرنشان کرد: باید بیشتر درباره آل بویه بخوانیم و بنویسیم و لذا نیازمند راه اندازی رشته ها و گرایش های مختلف دانشگاهی و تولید فیلم و سریال با محوریت آل بویه و شخصیت های تاثیرگذار آن هستیم.

معاون رئیس جمهور دغدغه حکومت اسلامی را دین و دنیای مردم دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خودشان و انتخاب شعارهای سال همواره به مسائل جامعه توجه دارند و مشکلات معیشتی مردم را به مسئولان گوشزد می کنند.

وی با اشاره به لایحه بودجه سال آتی، اظهار کرد: نمایندگان با اتمام بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ به زودی آن را به صحن علنی مجلس می آورند.

حسینی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب خواستار توجه به مسائل محوری و کلیدی کشور در قانون بودجه سال آتی به دور از پرداختن به مطالب کلی و تطبیق آن با واقعیت ها شدند و در این راستا تلاش شده راهبردها، برنامه‌ها و اقدامات عملی در بودجه لحاظ شود و بخش اعظمی از مسائل اقتصادی و معیشتی مردم مد نظر قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور همچنین به سفر آیت الله رئیسی به چین اشاره کرد و گفت: یکی از مباحث مهم این سفر توسعه مناسبات اقتصادی بود؛ چنانکه بازار وسیع چین برای ما فضای مناسبی جهت تجارت فراهم می کند و می توانیم بخشی از تولیدات خود را در این بازار عرضه کنیم.

رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز، از چاپ مقالات پژوهشی ارائه شده به دبیرخانه این همایش در قالب یک کتاب خبر داد و عنوان کرد: پژوهش های صورت گرفته، وارد منابع بازشناسی آل بویه شده اند که از برکات این همایش است.

وی با اشاره به تشکیل دبیرخانه ملی و دائمی آل ‌بویه شناسی در استان با حضور شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چهره‌های علمی و پژوهشی به ریاست مقام عالی استان، گفت: این دبیرخانه از پراکندگی فعالیت در حوزه آل بویه جلوگیری کرده و تمامی ظرفیت های علمی، فرهنگی و سیاسی را متمرکز و البته مستمر می نماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha