• پنجشنبه / ۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401120402845
  • خبرنگار : 71475

درخواست فلسطین از شورای امنیت و اتحادیه اروپا برای حفاظت از شهروندانش دربرابر تجاوزات اسرائیل

درخواست فلسطین از شورای امنیت و اتحادیه اروپا برای حفاظت از شهروندانش دربرابر تجاوزات اسرائیل

وزیر خارجه فلسطین اعلام کرد، فلسطین خواستار برگزاری نشست‌های اضطراری شورای امنیت، اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی به منظور فراهم نمودن«حفاظت بین‌المللی» از ملت فلسطین در برابر تجاوزات صهیونیستی شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، ریاض المالکی، وزیر امور خارجه فلسطین گفت، فلسطین درخواستی را برای برگزاری نشست فوق‌العاده شورای امنیت به منظور محکوم نمودن جنایات رژیم اسرائیل علیه فلسطینی‌ها که آخرین آن کشتار نابلس و سایر کشتارهای پیاپی می‌شود و نیز فراهم نمودن حمایت بین‌المللی از آنها ارائه کرده است.

 فلسطین همچنین خواستار نشست فوق‌العاده شورای اتحادیه عرب (۲۲ کشور) در سطح نمایندگان و نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی (۵۷ کشور) با هدف محکومیت دسته جمعی و انفرادی کشتارهای رژیم اشغالگر از سوی این کشورها و نیز فراهم نمودن حفاظت بین‌المللی شده است.

در همین راستا، ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل گفت، نشستی با حضور سفیران عرب سازمان ملل به منظور بررسی اقدام در شورای امنیت در خصوص ایجاد حمایت و حفاظت برای ملت فلسطین برگزار خواهد شد.

 وی ادامه داد: جزئیات کشتار نابلس و مطالبات ملت فلسطین در خصوص پایان دادن به این کشتارها و ایجاد حفاظت بین المللی به دبیرکل سازمان ملل منتقل شده است.

 در همین راستا، حسین الشیخ، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین در توئیتر نوشت، رهبران فلسطینی در سایه تداوم جنایات اسرائیل اتخاذ گام‌هایی را در همه سطوح  به شکل عمیق بررسی می‌کنند.

همزمان، محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از اتحادیه اروپا خواست تا سیاست استانداردهای دوگانه که اسرائیل را به تداوم تجاوزات خود تشویق می‌کند متوقف و اقدامات تنبیهی علیه اسرائیل برای جلوگیری از نقض قوانین بین المللی اتخاذ کند.

 وی در دیدار هیئتی از پارلمان اروپا در دفتر خود در شهر رام الله، مرکز کرانه باختری این هیئت را در جریان تجاوزات فزاینده اشغالگران علیه فلسطینی‌ها که آخرین آن کشتار نابلس بود قرارداد.

اشتیه از اتحادیه اروپا به رسمیت شناختن کشور فلسطین و نهادینه‌سازی راه حل دو کشوری که مطابق با قوانین بین المللی و رویکردهای تاریخی اتحادیه و کشورهای عضو آن است را خواستار شد. وی اسرائیل را به تلاش برای کارشکنی در سفر هیئت پارلمان اروپا به فلسطین از طریق بازداشت یک  نماینده اسپانیایی وعدم اعطای ویزا به نماینده دیگر این هیئت متهم کرد و گفت، این رفتار غیر قابل قبول است و نباید به اسرائیل اجازه داد که فراتر از قانون عمل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha