• چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۰:۴۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1401120302598

دادستان مرکز فارس هشدار داد:

تعقیب قضایی در انتظار سودجویان عرصه های زمین و ملک

تعقیب قضایی در انتظار سودجویان عرصه های زمین و ملک

ایسنا/فارس دادستان مرکز فارس گفت: افرادی که در فضای مجازی مبادرت به شایعه سازی و ترغیب به اقدامات خلاف قانون در زمینه تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کنند یا با اغوا و فریبکاری در حوزه اراضی موجبات ضرر و زیان افراد جامعه شوند؛ تحت تعقیب قضائی قرار خواهند گرفت.

سید مصطفی بحرینی با بیان اینکه حفاظت از عرصه های کشاورزی و جلوگیری از فعالیت های سودجویان نیازمند عزم و اراده عمومی است، به خبرنگاران گفت: شهروندان باید هوشیار باشند تا در دام سودجویان گرفتار نشوند.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری فارس، بحرینی هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی در خارج از محدوده شهرها و شهرک ها بدون اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح را ممنوع و غیر قانونی خواند و اضافه کرد: این دسته از اراضی نه تنها از خدمات زیر بنایی از قبیل آب، برق و گاز  محروم می باشند  بلکه در صورت مشاهده با این پدیده برخورد قانونی می شود و بنای احداث شده قلع و قمع خواهد شد.

دبیر شورای پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی با اشاره به اینکه با اهتمام شورای حفظ حقوق بیت االمال استان فارس در یازده ماه سال ۱۴۰۱ میزان تقریبی ۲۵۵۳ هکتار اراضی ملی، زراعی، حریم رودخانه ها و اراضی مناطق ۴ گانه تحت نظارت محیط زیست آزادسازی و رفع تصرف شده است، گفت: تغییر کاربری غیر مجاز و تصرفات غیرقانونی اراضی از چالش هایی است که در چند دهه اخیر شدت گرفته است و قانونگذار با جرم انگاری این عمل سعی در حفظ کاربری اراضی و جلوگیری از تبدیل آن ها به اماکن مسکونی کرده است. 

بحرینی اضافه کرد: پدیده زمین خواری از طریق تغییر غیر قانونی کاربری اراضی کشاورزی از مهمترین پرونده های جرائم اقتصادی است که برخورد با مسببین و عوامل اصلی تغییر کاربری غیر مجاز اراضی از اولویت های دستگاه قضائی استان است.

دادستان مرکز فارس افزود: تا کنون چندین پرونده قضائی در این خصوص تشکیل و در شعب ویژه رسیدگی شده است.

به گزارش ایسنا،  در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۱ بیش از ۵۹۵ هکتار اراضی زراعی که با احداث مستحدثات دستخوش تغییر کاربری غیر مجاز شده بود قلع و قمع شده است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha