• چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۰:۳۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1401120302595
  • خبرنگار : 71480

اسماعیلی: در فعالیت‌های فرهنگی به ترویج پیام‌های قرآنی توجه داریم

اسماعیلی: در فعالیت‌های فرهنگی به ترویج پیام‌های قرآنی توجه داریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ترویج پیام‌های قرآنی در همه فعالیت های فرهنگی مدنظر وزارت فرهنگ است.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی اسماعیلی امشب در مراسم اختتامیه سی و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با اشاره به فعالیت دولت در حوزه قرآنی، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول هماهنگی فعالیت های ترویجی قرآن در دستگاه های مختلف است و تمام تلاش ما این بوده است که فضای فعالیت های عمومی را برای گروه های مردمی فراهم کنیم.

وی ادامه داد: بعد از دوران کرونا، مجموعه های قرآنی ما مانند سایر مجموعه ها آسیب دیده بودند و تلاش شد این مجموعه ها مورد حمایت قرار گیرند. مصوبه ای در دولت برای همین منظور به تصویب رساندیم و ۱۵ هزار فعال قرآنی عضو صندوق اعتباری هنرمندان شدند. ۳ هزار موسسه قرآنی در وزارت فرهنگ ثبت شده و فعالیت دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سه هزار موسسه قرآنی تا به امروز مجوز فعالیت گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: در تابستان امسال در یکی از روستاهای سبلان حضور یافتم که بیش از ۳۰۰ حافظ قرآن در آنجا وجود داشت و جالب است که همه‌ی آنها محصول تربیت یک طلبه‌ای بودند که زندگی خود را وقف این کار کرده بود.


وزیر ارشاد همچنین با اشاره به اینکه در حوزه فعالیت قرآنی چیزی شبیه اعجاز در این چهار دهه رخ داده است، افزود: امروز در کشور چند فعالیت عمومی قرآنی را به عنوان متصدی انجام می‌دهیم از قبیل آموزش ۵ هزار مربی قرآنی. امیدواریم نقش خود را در تسهیل گری فعالیت قرآنی ایفا کنیم.


وی افزود: در فعالیت‌های فرهنگی هم همین مسیر قرآنی را در پیش گرفته‌ایم. به همین منظور توجه به ترویج و تعلیم پیامدهای قرآنی در سرلوحه اقدامات وزارتخانه متبوع قرار گرفته است. به همین منظور این افتخار امروز برای دولت مردمی رقم خورده است که در همه بخش‌ها به موضوع قرآن در صدر همه فعالیت‌ها نگاه می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از برپایی نمایشگاه قرآنی متفاوت با سال‌های قبل در ماه مبارک ‌رمضان خبر داد و گفت: کمتر از یک ماه دیگه نمایشگاه قرآن کریم ‌را خواهیم داشت که مخاطبین برخلاف سال‌های گذشته ۵۰درصد از نظر حجمی و محتوایی با افزایش فعالیت‌های قرآنی مواجه خواهند بود.

اسماعیلی در پایان از تلاش‌های ‌وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تحقق مطالبات قرآنی رهبر معظم انقلاب خبر داد و خاطرنشان کرد: در وزارتخانه‌ متبوع در سازمان ‌اوقاف و امور خیریه و معاونت قرآن و عترت درحال پیگیری مطالبات رهبر قرآنی‌مان هستیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha