• سه‌شنبه / ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401120201009
  • خبرنگار : 71477

تلاش بی‌ثمر آمریکا علیه کره شمالی،

مسکو: با هرگونه فعالیت نظامی که امنیت شبه‌جزیره کره را تهدید کند، مخالفیم

مسکو: با هرگونه فعالیت نظامی که امنیت شبه‌جزیره کره را تهدید کند، مخالفیم

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت تاکید کرد، روسیه با هرگونه فعالیت نظامی که امنیت شبه‌جزیره کره و کشورهای شمال شرق آسیا را تهدید کند، مخالف است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: روسیه مخالف هرگونه فعالیت نظامی است که امنیت شبه‌جزیره کره و کشورهای شمال شرق آسیا را تهدید کند.

وی افزود: روسیه بارها به تمامی طرفین لزوم رعایت خویشتن‌داری و نشان دادن آمادگی برای از سرگیری مذاکرات با اقدامات عملی را متذکر شده است.

پولیانسکی تصریح کرد: اما در مقابل، ما شاهد افزایش شدید فعالیت‌های نظامی در شمال شرق آسیا هستیم که تنها منجر به وخیم‌تر شدن اوضاع و به تاخیر افتادن حل سیاسی و دیپلماتیک مشکلات شبه‌جزیره کره می‌شود.

وی گفت: امروز چیزهای زیادی درباره پرتاب‌ موشکی اخیر کره شمالی شنیدیم اما هیچ توجهی به آنها نشد. حقیقت این است که یک روز قبل از آن مقامات کره جنوبی و آمریکا یک مانور فرماندهی از جمله بازدید از یک بندر با زیردریایی‌های اتمی آمریکایی و همچنین برگزاری مانور "سپر آزادی" در ماه مارس را اعلام کردند. یک روز بعد از این پرتاب موشکی نیز آمریکا و کره جنوبی یک مانور هوایی مشترک با حضور بمب‌افکن های استراتژیک را سازماندهی کردند.

تلاش بی‌ثمر آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی

این در حالی است که ایالات متحده از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا کره شمالی را به دلیل تحریکات موشکی اخیر خود پاسخگو کند، اما به دلیل مخالفت دو عضو دارای حق وتو این شورا - چین و روسیه - بی نتیجه ماند.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد به شورای امنیت گفت: ایالات متحده به شدیدترین وجه ممکن پرتاب سه موشک بالستیک توسط کره شمالی در ۱۸ و ۱۹ فوریه را محکوم می کند. 

این دیپلمات آمریکایی که خواستار بیانیه ریاست شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت آخرین تحریکات موشکی کره شمالی شد، افزود: «شکست‌های مکرر ما در پاسخگویی، کره شمالی را جسور کرد تا این پرتاب‌های بی‌ثبات‌کننده و اکتشافی را بدون ترس از عواقب انجام دهد». او افزود: "اگر دو کشور عضو همچنان مانع از اجرای مأموریت این شورا شوند، ما باید از کره شمالی انتظار داشته باشیم که با سرکشی به توسعه و آزمایش این تسلیحات ادامه دهد. عدم اقدام شورا بدتر از شرم آور است. این خطرناک است."

با این حال، چین بار دیگر با هرگونه اقدام علیه پیونگ یانگ مخالفت کرد و در عین حال ایالات متحده را به تشدید تنش و تحریک کره شمالی متهم کرد.

نماینده چین در سازمان ملل به شورای امنیت گفت: «ایالات متحده تمرینات نظامی مشترک در سطح بالاتر و مقیاس بزرگتر و استقرار به موقع دارایی های استراتژیک (به شبه جزیره کره) را اعلام کرد. چنین اقداماتی برای کره شمالی بسیار تحریک آمیز است و احساس ناامنی را تشدید می کند. کشورهای مربوطه باید به طور جدی در مورد علیت فکر کنند."

نماینده روسیه در سازمان ملل تقریباً با چین موافق بود و ایالات متحده را به تحریک کره شمالی متهم کرد. این دیپلمات روسی استدلال کرد که "مانورهای نظامی بی سابقه در منطقه" توسط ایالات متحده "به وضوح ماهیت ضد پیونگ یانگ" دارد. وی گفت: «کره شمالی به سادگی با آزمایش های موشکی به آن پاسخ می دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha