• یکشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401113022122
  • خبرنگار : 50547

مشکلات حاکم بر جامعه و ارتباط آن با نحوه مدیریت

مشکلات حاکم بر جامعه و ارتباط آن با نحوه مدیریت

ایسنا/مازندران با تحولات مدیریتی دولت‌ها در هر دوره، شاهد تغییر مدیران ارشد و زیر مجموعه‌های آنها در سطح کشور هستیم که نتیجه آن، مدیران شاغل در بخش‌های کلان کشوری و استانی زمان لازم برای اجرای طرح‌های خود را پیدا نمی‌کنند و این عامل مهمی در توسعه نیافتگی و عقب ماندگی در بخش‌های مختلف خواهد بود.

"یاسر محمدی" دانشجوی دکتری رشته مدیریت راهبردی درگفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، به دلایل نحوه مدیریت در بخش‌های مختلف و ارتباط آن با وجود مشکلات انبوه در سطح جامعه پرداخت.

محمدی با اشاره به اینکه بسیاری از مدیران بر اساس دیدگاه و نظرات شخصی در امور مختلف تصمیم می‌گیرند و افراد زیر مجموعه خود را انتخاب می‌کنند، اظهار کرد: با تغییر رئیس‌جمهور در هر دوره شاهد تغییر مدیران ارشد و زیر مجموعه‌های آنها در سطح کشور هستیم که نتیجه آن، مدیران شاغل در بخش‌های کلان کشوری و استانی زمان لازم برای اجرای طرح‌های خود را پیدا نمی‌کنند.

این دانشجوی دکتری مدیریت، افزود: مدیران بخش‌های مختلف برای از دست ندادن جایگاه در حال اجرای دستورات مدنظر مدیران بالادست با بهترین نتیجه هستند و زمان لازم برای اجرای طرح‌های خودشان را ندارند.

محمدی تصریح کرد: مدیران رده بالا برای موفقیت در حوزه کاری باید تخصص و تجربه کاری، علمی و برخورداری از شیوه مدیریت صحیح در آن زمینه را داشته باشند.

وی از دیگر دلایل ضعف مدیریتی را انتخاب مدیران در پایان دوره خدمت کاری دانست و گفت: در نتیجه این نوع انتصاب برخی از مدیران انتخاب شده در شرایط نداشتن تخصص و مدرک دانشگاهی مرتبط نسبت به مقام مدیریت، درک لازم از نوع رسیدن به اهداف مجموعه تحت امر و دیگر موارد ضعیف عمل کرده و در نتیجه شاهد تبعات این ضعف به صورت زنجیره‌ای در سطح کلان هستیم.

این دانشجوی دکتری مدیریت با اشاره به نداشتن اطلاع کافی مدیران در بُعد روانشناسی، اظهار کرد: ضعف در نحوه برخورد و استفاده مفید از نیروهای تحت امر موجب انجام ندادن صحیح و اصولی اوامر صادره توسط آنها خواهد شد.

محمدی ادامه داد: نیروهایی که در راستای خواسته و میل مدیران عمل کنند جایگاه خود در آن مجموعه را ثابت می‌بینند، اما نیروهایی که با دلایل علمی یا قانع کننده‌ای به مخالفت با دیدگاه و میل مدیران می‌پردازند به راحتی از دور خارج و حتی از کار برکنار خواهند شد.

وی استفاده نکردن مدیران از انواع روش‌های صحیح پاداش یا تنبیه نیروهای تحت امر را یکی دیگر از نشانه‌های ضعف مدیریتی دانست.

محمدی همچنین به نشانه‌های مدیر مطلوب پرداخت و افزود: شناسایی و آموزش صحیح و اصولی نیروهای زیر نظر و استفاده از کارایی آنها به بهترین نحو از نشانه‌های مدیریت صحیح است.

وی خاطرنشان کرد: در برخی موارد حتی شاهد بر مسند کار بودن بهترین مدیران در سازمان‌های مختلف هستیم که در همه زمینه‌های مدیریتی بسیار مطلوب هستند اما بر اساس سلیقه شخصی، سیاسی و نداشتن دلیل مشخص از سوی مدیران بالا دستی خود برکنار می‌شوند که نتیجه آن در سطح ملی تبعات زیان باری خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha