• پنجشنبه / ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401112720835
  • خبرنگار : 50604

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تاکید کرد:

بندرگز و علی‌آباد رکورددار توازن رشته‌ای در گلستان

بندرگز و علی‌آباد رکورددار توازن رشته‌ای در گلستان

ایسنا/گلستان مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه استان گلستان رتبه دهم توازن رشته‌ای آموزش و پرورش در کشور را دارد، گفت: بیشترین توازن رشته‌ای مربوط به شهرهای بندرگز و علی آبادکتول است.

سیدرضا نظری پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: همه فعالیت‌های آموزش و پرورش گلستان بر اساس سند تحول بنیادین است و هدف ما این است که وقتی دانش‌آموزان از مدارس فارغ التحصیل می‌شوند حداقل یک حرفه را آموخته باشند که بتوانند مسائل خود را حل کنند.

وی با بیان اینکه همه تلاش ما در آموزش و پرورش این است که حرفه و شغل خوبی به دانش‌آموزان معرفی کنیم، گفت: هدف از برگزاری هفته مشاغل معرفی شغل خوب بر اساس توانمندی و استعداد دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: هنرستان‌ها می‌توانند به دانش‌آموزان ما مشاغل را معرفی کنند زیرا مشاغل زیادی داریم که دانش‌آموزان نسبت به آن آگاهی ندارند و پس از آشنایی به آن علاقه‌مند و در آن حرفه موفق می‌شوند.

نظری با تاکید این مطلب که والدین هرگز نظر خود را در انتخاب رشته به فرزندان خود تحمیل نکنند، گفت: آموزش و پرورش باید نیاز شغلی ۲۰ سال آینده استان را شناسایی  و مشاغل جدید را معرفی و بستر تحصیل آن را برای دانش آموزان فراهم کند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نقش مشاوران را در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان بسیار موثر دانست و افزود : باید مشاوران متناسب با ذائقه، استعداد و توانمندی دانش‌آموزان آن‌ها را به سمت مشاغل درست هدایت کنند.

نظری گفت: از دوران ابتدایی باید دانش‌آموزان را با مقوله انتخاب شغل آشنا کنیم زیرا اگر دانش آموز انتخاب شغلی درستی داشته باشد آینده خوبی را برای خود رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه استان گلستان رتبه دهم توازن رشته‌ای در کشور را دارد تصریح کرد: استان گلستان ۲۰۰ هنرستان دارد که ۲۰ هنرستان در استان گلستان قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان توازن رشته‌ای در شهرستان گرگان را ۴۷ درصد اعلام و اظهار کرد: بالاترین توازن رشته‌ای در استان گلستان به ترتیب متعلق به شهرستان‌های بندرگر و علی‌آباد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha