• چهارشنبه / ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401112619889
  • خبرنگار : 30077

با همکاری جهاددانشگاهی سمنان و پژوهشگاه ابن سینا انجام می شود؛

راه‌اندازی مرکز تخصصی اصلاح نژاد دام سنگین در دامغان

راه‌اندازی مرکز تخصصی اصلاح نژاد دام سنگین در دامغان

ایسنا/سمنان رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این نهاد و پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی(ابن سینا) در زمینه اصلاح نژاد دام های سنگین در شهرستان دامغان خبر داد.

علی منصفی راد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: یکی از وظایف و مأموریت های اصلی دستگاه های مسئول در زمینه امنیت غذایی، افزایش توانمند سازی صنعت دامپروری، به منظور" خودکفایی در تولید گوشت، شیر و کره" و "ارتقای مزیت نسبی تولیدات دامی جهت راهیابی به نظام تجارت داخلی و جهانی" است که در این زمینه با توجه به کمبود علوفه و نهاده های دامی مورد نیاز، افزایش سنتی جمعیت دام های موجود در کشور مقرون به صرفه و امکان پذیر نیست.

وی افزود:  یکی از راهکارهای موثر در این زمینه، استفاده از فناوری های نوین در صنعت دامپروری با هدف افزایش راندمان تولید در دامپروری های صنعتی موجود" افزایش کمی و کیفی محصولات لبنی و گوشت" و " کاهش هزینه های تمام شده تولید" است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: در این میان یکی از فناوری هایی که در دهه های اخیر موجب تحول و رونق اقتصادی قابل توجه در صنعت دامپروری کشورهای پیشرفته جهان شده و در این تفاهم نامه نیز به آن پرداخته شده است، استفاده از فناوری های نوین تولید مثلی در حوزه دام سنگین و توسعه آن در کشور است.

منصفی راد افزود: در همین راستا و با پیگیری و همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان و به منظور همکاری در زمینه اصلاح نژاد دام های سنگین شامل گاو، گاومیش و شتر از طریق فناوری های نوین تولید مثلی در شهرستان دامغان، این تفاهم نامه بین پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی _ابن سینا و جهاد دانشگاهی واحد سمنان منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه ها و فعالیت های مشترک ( علمی، تجاری و صنعتی) در زمینه استفاده از فناوری های نوین در حوزه علوم دامی، همکاری در زمینه تولید و فروش محصولات بیولوژیک موثر در تولید مثل دام، همکاری در زمینه تولید و فروش مواد و تجهیزات آزمایشگاهی و صنعتی مورد نیاز گونه های دامی و همکاری در برگزاری کارگاه ها و سمینار های آموزشی و ترویجی مشترک از جمله سایر موضوعات این تفاهم نامه همکاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha