• سه‌شنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۸:۴۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401112519603
  • خبرنگار : 50300

معاون فرهنگی وزارت علوم: باید در مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها بازبینی شود

معاون فرهنگی وزارت علوم: باید در مسئولیت اجتماعی دانشگاه‌ها بازبینی شود

ایسنا/خوزستان معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: باید مسئولیت اجتماعی دانشگاه را مجدد مورد بازبینی قرار دهیم و برای دانشگاه تکلیف اجتماعی تعریف کنیم؛ دانشگاهی که نتواند مسائل جامعه را پاسخ دهد، دارای اشکال است.

دکتر عبدالحسین کلانتری امروز (۲۵ بهمن‌ماه) در همایش «دانشگاه، انقلاب اسلامی و مسئولیت‌های اجتماعی» که در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی قیام الله و مبارزه با طاغوت است. انقلاب اسلامی یک روح در جهان بی‌روح بود و در شرایطی که مسیر تاریخی ضد دین بود، انقلاب اسلامی شکل گرفت.

به گزارش ایسنا، معاون فرهنگی وزارت علوم بیان کرد: انقلاب اسلامی هیمنه استبداد و استکبار را شکست و در این مسیر دانشگاه نقش ویژه داشت.  

وی با بیان اینکه در ادبیات قرآنی در مسیر دفاع از انقلاب و مبارزه با استکبار همه وظیفه داریم، افزود: دانشگاه یک نهاد مؤثر است و با متن اجتماعی ارتباط وسیعی دارد و این وظیفه دانشگاه را سنگین می‌کند.

کلانتری افزود: در پیش از انقلاب، دانشگاه با متن اجتماعی ارتباط نداشت و یک محصول وارداتی بود. انقلاب فرهنگی برای تغییر این شرایط بود و بعد از انقلاب دانشگاه سعی کرد به متن جامعه برگردد.

وی گفت: باید مسئولیت اجتماعی دانشگاه را مجدد مورد بازبینی قرار دهیم و برای دانشگاه تکلیف اجتماعی تعریف کنیم. دانشگاهی که نتواند مسائل جامعه را پاسخ دهد، دارای اشکال است.

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: در دانشگاه ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که باید فعال‌سازی شود؛ باید بتوانیم برای حل مسائل به دانشگاه اعتماد کنیم و باید به دانشجویان فرصت داد.

وی گفت: در دوره انقلاب دانشجویان بار اصلی را بر دوش داشتند و نهادهایی مثل جهاد سازندگی و نهضت سوادآموزی و سپاه توسط دانشجویان شکل گرفت.

کلانتری افزود: رویدادهای حل مسائل استان باید در دانشگاه برگزار و پیگیری شود و به ویژه دانشگاه کشاورزی خوزستان ظرفیت بالایی در حل مسائل استان دارد.

وی گفت: انقلاب اسلامی مناسبت‌ها و شرایط را تغییر داد و ارزش‌هایی مثل عدالت و مبارزه با فقر و فساد را احیا کرد و امروز دستاورد انقلاب این است که یک رعیت‌زاده در بالاترین جایگاه علمی قرار می‌گیرد.

در ابتدای مراسم نیز دکتر جمال فیاضی رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گفت: استادان و دانشجویان ظرفیت مناسبی برای حل مسائل حوزه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان را دارند.

وی ادامه داد: توسعه اقدامات فرهنگی و تربیت نیروی انقلابی از وظایف و مسئولیت‌های اصلی دانشگاه است.

برگزاری نشست با شورای دانشگاه، نشست با دبیران تشکل‌ها، کانون‌ها، انجمن‌ها و نشریات دانشجویی، و همچنین افتتاح نمایشگاه فرهنگی و دستاوردهای دانشجویی و بازدید از فضاهای فرهنگی دانشگاه از دیگر برنامه‌های دکتر کلانتری در این دانشگاه است.

 گزارش ایسنا، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در یادمان شهدای گمنام دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با آرمان‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران و شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید پیمان کرد.

وی همچنین با حضور در حرم علی‌بن مهزیار اهوازی و زیارت این بارگاه منور، به حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی رئیس فقید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان و شهدای گمنام مدفون در این حرم، ادای احترام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha