• سه‌شنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401112519193
  • خبرنگار : 50562

راه‌اندازی بازارچه دایمی صنایع دستی بانوان در آبادان

راه‌اندازی بازارچه دایمی صنایع دستی بانوان در آبادان

ایسنا/خوزستان سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان از برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان صنایع دستی به صورت مستمر و با هدف احیای رشته‌های فراموش شده صنایع دستی خبر داد.

سید شمس‌الدین نوربخش‌غفاری در گفت‌وگو با ایسنا گفت: طرح احیا و باز زنده‌سازی رشته‌های فراموش شده صنایع دستی جزو اولویت‌های حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره میراث فرهنگی این شهرستان است.

وی افزود: سعی ما بر این است که به تعداد کارگاه‌های آموزشی خودمان اضافه کنیم تا ظرفیت بیشتری بتوانند از فضای خوب آموزشی این کارگاه استفاده کند.

او با بیان اینکه برای ساماندهی وضع موجود با حداکثر توان در زمینه تجهیز کارگاه‌های آموزشی تلاش می‌کنیم افزود: در راستای پیشبرد این طرح به صورت مستمر در کارگاه‌های آموزشی رشته‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی در حال فراموشی را به منظور احیا، حفظ و ترویج آموزش می‌دهیم.

نوربخش‌غفاری با اشاره اینکه هر محصول دست‌سازه دارای ویژگی خاصی است خاطرنشان کرد: رشته‌هایی از صنایع دستی وجود دارند که بعد از گذشت سال‌ها هنوز هم از یادها نرفته‌ و جذابیت خاصی بین عموم مردم دارند و مردم بومی خواهان و خواستار این صنایع ارزشمند هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف کلان در حوزه صنایع دستی توسعه، ترویج و آموزش رشته‌های صنایع دستی برای متقاضیان و علاقه‌مندان است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آبادان همچنین با اشاره به ایجاد بازارچه دایمی صنایع دستی بانوان آبادان از طرحی جدید برای ایجاد بازارچه دایمی عرضه و فروش صنایع دستی بانوان با اختصاص زمین در این شهرستان خبر داد.

نوربخش‌غفاری گفت: بنا داریم در اسرع وقت با تامین امکانات و اعتبار لازم، طرح بازارچه دایمی جدیدی را برای عرضه تولیدات بانوان این شهر اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیشتر خانم‌های سرپرست خانوار در این بازارچه مشغول به کار خواهند بود ادامه داد: برآنیم تا بانوان محصولات خود را با اطمینان خاطر و با تضمین فروش تولید و عرضه کنند.

او با بیان اینکه شهرستان آبادان با توجه به ظرفیت‌های بالا در حوزه صنایع دستی نیازمند بازارچه‌های دایمی متعددی است خاطرنشان کرد: وجود این مکان‌ها علاوه بر تاثیر مستقیم در اقتصاد خانواده‌ها در رفع نیازهای شهروندان نیز موثر است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان با اشاره به بازارچه صنایع دستی بانوان که سال گذشته در این شهرستان احداث شد گفت: هم‌اکنون بانوان هنرمند در این بازارچه مشغول به کار هستند.

نوربخش‌غفاری افزود: احداث این بازارچه در سال گذشته برای ۳۴ خانم به صورت مستقیم و برای هر غرفه سه نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha