• دوشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401112418165
  • خبرنگار : 71129

روسیه به استقرار موشک‌های مافوق صوت در مرز ژاپن واکنش نشان می‌دهد

روسیه به استقرار موشک‌های مافوق صوت در مرز ژاپن واکنش نشان می‌دهد

معاون وزیر خارجه روسیه گفت، مسکو از نزدیک تحولات مربوط به پتانسیل‌های نظامی ژاپن را زیر نظر دارد و در صورت بروز تهدید برای مناطق شرق دور روسیه مانند استقرار موشک‌های فراصوت در مرز، فورا واکنش نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، اوایل ماه جاری میلادی رسانه‌های ژاپن گزارش کردند که توکیو آماده بررسی استقرار موشک‌های میان برد در قلمروی خود است اگر که مقام‌های واشنگتن این مساله را مورد بررسی و مذاکره قرار دهند.

در ژانویه سال جاری میلادی، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه دولت ژاپن تصمیم گرفته تا توسعه موشک‌های کروز خود را با کلاهک‌های قابل تعویض با یک برد ۱۰۰۰ کیلومتری آغاز کند.

 آندری رودنکو، معاون وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت: اخیرا دولت ژاپن به سرعت مدرن سازی پتانسیل‌های نظامی خود را تسریع کرده و به فعالیت‌های خطرناکش در نزدیکی مرزهای روسیه سرعت بخشیده که شامل انجام مانورهایی در مقیاس بزرگ مشترک با آمریکا و سایر کشورها و همچنین آزمایش انواع جدیدی از موشک‌ها و تسلیحات متعارف می‌شود.

وی افزود: با توجه به این مساله، ما بارها اعتراض خود را به طرف ژاپنی از طریق کانال‌های دیپلماتیک اعلام کرده‌ایم.

وی در پاسخ به اینکه روسیه طرح‌ها و برنامه‌های ژاپن را در تولید موشک‌های دوربرد فراصوت، ارزیابی می‌کند، گفت: مسکو به نظارت از نزدیک بر تحولات مربوط به پتانسیل‌های نظامی ژاپن ادامه می‌دهد.

این دیپلمات روس در ادامه صحبت‌هایش افزود: در صورت بروز هرگونه تهدید امنیتی بالقوه برای مناطق شرق دور روسیه، ما به سرعت اقدامات تلافی جویانه‌ای را بر اساس دکترین دفاعی روسیه انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۴ ۱۰:۵۸

روسیه خود دارای موشکهای مافوق صوت بالستیک است.....ولی جالب توجه جوابی است که غیرمستقیم به آمریکا میدهد و ژاپن را که متحدحلقه به گوش آمریکا در منطقۀ شرق و دریای چین است چگونه میخکوب می کند هم جواب ژاپن هم جواب آمریکا را با جملۀ کوتاه ولی موثر می دهد..........این یعنی دیپلماسی و روابط بین المللی دیپلماتیک........یادش بخیر سردارسپهبدحاج قاسم نیز هنگام پیام دادن همزمان 2یا3 کشور را در متن پیامش درگیر می کرد و هنرش در دیپلماسی بی نظیر بود...................