• شنبه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401112216905
  • خبرنگار : 50037

ایران استوار؛ ۴۴ سال افتخار

سردار طلایی‌نیک: امروز بیش از ۸۰۰ اسلحه و سامانه مهم دفاعی توسط جوانان در حال ساخت است

سردار طلایی‌نیک: امروز بیش از ۸۰۰ اسلحه و سامانه مهم دفاعی توسط جوانان در حال ساخت است

ایسنا/همدان معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع گفت: انقلاب اسلامی ایران دارای سه ویژگی دین بنیان، ماهیت مردمی و هویت اسلامی است که موجب شده این انقلاب به این سادگی از بین رفتنی و نابود شدنی نباشد.

سردار رضا طلایی‌نیک شنبه ۲۲ بهمن‌ماه در جمع مردم اسدآباد، اظهار کرد: اسلام ریشه ۱۴۰۰ ساله دارد و این انقلاب اسلامی معجزه قرن بود و ادامه آن اعجاز همان انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی از همه اقشار و نسل ها متحد و یکپارچه در راهپیمایی امروز پس از گذشت ۴۴ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حضور پررنگ دارند، این یعنی ناامیدی و شکست دشمن و منافقان و کوردلان چشم باز کنند و پلک بگشایند و ببینند مردم با وجود مشکلات عدیده معیشتی، بیکاری و مشکلات اقتصادی و تحریم هنوز به عهد و پیمان خود با امام راحل و قرآن، مقام‌معظم رهبری، شهدا و ولایت پایبند هستند و این عهد و پیمان آنها تضعیف نخواهد شد. 

طلایی‌نیک بیان کرد: این صحنه پرشکوه حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن در کشور و خارج از کشور که هم‌عهدانقلاب هستند، بیانگر ماهیت انقلاب مردمی ایران است.

وی با اشاره به تقدیم ۳۰۰ هزار شهید توسط ملت ایران اسلامی برای حفظ و تداوم این انقلاب بزرگ، ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های انقلاب اسلامی ایران داشتن رهبری انقلابی و ولایی بود و هر کشوری که دارای رهبری ولایی و انقلابی باشد، به طور قطع شکست ناپذیر است. 

طلایی نیک با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مبنای ۵۹ ساله عملیاتی دارد، خاطرنشان کرد: دهه ۴۰ روز ۱۵ خرداد مبنای آغاز عملیاتی انقلاب اسلامی بوده و طی گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب هر سال انقلاب شکوهمند اسلامی پیروز می شود و امروز نیز یکی از روزهای پیروزی انقلاب است. 

وی بیان کرد:در پاسخ به فتنه گران، دشمنان و توطئه آفرینان که می گویند چرا مردم ایران اسلامی انقلابی هستند و خواهند بود؟ باید بگوییم ملت ایران دارای سه دستاورد و نتیجه بزرگ و عظیم شامل احیای هویت ایرانی- اسلامی، به دست آوردن هویت چندوجهی و ترکیبی و قرار گرفتن کشور و ملت در مسیر پیشرفت همه جانبه و نتیجه مهم انقلاب بوده که تا ظهور امام زمان(عج) استمرار دارد. 

طلایی‌نیک یادآور شد: اگر ملتی هویت اصیل، اسلامی و ملی خود را احیاء کند و به دست آورد و در مسیر پیشرفت همه جانبه قرار گیرد، این انقلاب وفاداران بسیاری خواهد داشت و هرگز نابود شدنی نخواهد بود و راهپیمایی پُررنگ امروز ملت شریف ایران اسلامی گویای این امر مهم است ضمن اینکه  در هیچ کجای دنیا کشوری چون کشور ایران اسلامی با ملتی این چنین وفادار و پایبند به نظام وجود و نظیر ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه اسلام زدایی پیشه طاغوت بود اما انقلاب جلوی اسلام زدایی طاغوت را در عرصه جامعه گرفت، افزود: این انقلاب حاکمیت اسلام را بر مبنای شریعت و ولایت برقرار کرد و قدرت بسیج کننده اسلام را در عمل نشان داد.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع همچنین با اشاره به جنگ نابرابر علیه ایران اسلامی توسط صدام ملعون با حمایت ۳۰ کشور گفت: آنچه در جنگ تحمیلی موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد قدرت دین بود که توسط انقلاب احیاء شد و شهدا با اتکا به اسلام و انقلاب عاشورایی قدرت بسیج کنندگی امام را در عمل نشان دادند .

وی با بیان اینکه پیوند زندگی دنیایی با سعادت اخروی ما در سایه این انقلاب در حال رقم خوردن است، گفت: شهید همدانی در وصیتنامه خود به خانواده خود وصیت کرده که "همواره خود را بدهکار انقلاب بدانید چراکخ انقلاب نعمت بزرگی بود که خداوند به ملت ایران و ایران اسلامی عنایت کرده است". 

طلایی‌نیک در ادامه تصریح کرد: بسیاری از مبارزان از جمله سیدجمال‌الدین اسدآبادی آرزو داشتند چنین انقلاب و حکومتی به تحقق برسد، این بزرگترین نعمت بود که خداوند به مردم عطا کرد که این انقلاب اسلامی بالای سر ما باشد. 

وی با اشاره به اینکه عزت دنیوی و کرامت اخروی از دستاوردهای دینی انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: در حوزه فرهنگ، فرهنگ خودباوری و خوداتکایی، سلامت دنیوی و ارزش های فرهنگی انقلاب که دستاوردهای عظیم انقلاب بوده، امروز کم‌کاری‌هایی داریم و نسل جوان و نوجوان آشنا با مسائل قبل از انقلاب و اوایل انقلاب نیستند و باید جهاد تبیین که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارد را جدی بگیریم.

طلایی‌نیک به تبیین دستاوردهای انقلاب پرداخت و گفت: قبل از انقلاب متوسط عمر مردم ایران ۵۰ سال بود که امروز با خدمات ارزنده ارائه شده در حوزه سلامت، بهداشت و درمان متوسط عمر ایرانیان به ۷۶ سال افزایش یافته است. 

وی همچنین با اشاره به افزایش و توسعه شبکه‌های رسانه ای، رادیویی و تلویزیونی کشور بعد از انقلاب خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب در کشور ایران تنها ۳۰ رشته ورزشی وجود داشت اما امروز جوانان و نوجوانان به راحتی می توانند در ۱۷۰ رشته مختلف ورزشی فعالیت داشته باشند. 

طلایی‌نیک با بیان اینکه قبل از انقلاب تنها نیمی از جمعیت مردم باسواد بودند و امروز ۹۸ درصد جمعیت کشور با سواد هستند، اظهار کرد: ایران در حوزه علم و فناوری قبل از انقلاب رتبه ۵۳ را داشت و امروز رتبه ۱۶ جهانی را دارد ضمن اینکه از نظر جمعیت رتبه هفدهم و از نظر مساحت رتبه ۱۸ دنیا بوده و در اکثر عرصه‌ها و امور بعد از انقلاب رتبه کشور ایران به پایین ۱۵ رسیده و جزء ۱۰ کشور و در برخی موارد و حوزه ها جزء رتبه های ۱۰ تا ۱۵ دنیا است و بیش از متوسط دنیا از نظر جمعیت و مساحت در حوزه های مختلف پیشرفت داشته است.

افزایش ۲۴ برابری ظرفیت دانشگاه ها و افزایش ۶۰ برابری دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته پزشکی از دیگر پیشرفت های کشور ایران بعد از انقلاب بود که معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع به آن اشاره کرد و یادآور شد: در چرخه کامل فضای ماهواره ای، سلول بنیادین، نانو تکنولوژی، اوپتیک، بیوتکنولوژی، کشتی سازی و زیست فناوری جزء رتبه ۱۰ تا ۱۵ دنیا هستیم. 

طلایی‌نیک مطرح کرد: قبل از انقلاب ۳۰ درصد پزشکان کشور خارجی بودند حال اینکه امروز کشور ایران دارای پزشک متخصص اضافه بوده و از خدمات پزشکان کشور ایران سایر کشورها نیز بهره مند هستند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران با پیروزی انقلاب در حوزه سیاسی استبداد را ریشه کن کردند و آزاد شدند و طی این ۴۴ سال ۴۰ همه پرسی و انتخابات برگزار شده و مردم سالاری دینی پایه ریزی شد.

طلایی‌نیک ادامه داد: ملت ایران تاریخ سازان و آینده سازان ایران اسلامی هستند و طی ۴۴ سال گذشته با اتحاد و همدلی و پایبندی به ولایت و نظام ایران اسلامی توطئه ها، فتنه ها و اتفاقات بسیاری را خنثی کرده و با موفقیت پشت سر گذاشته اند و کارآمدی خود را به دنیا نشان داده اند. 

وی اظهار کرد: قبل از این تنها ۳۱ سامانه تسلیحاتی در کشور ساخته می شد اما امروز بیش از ۸۰۰ اسلحه و سامانه مهم دفاعی در صنایع دفاعی توسط نخبگان و جوانان نخبه ایران اسلامی در دست ساخت بوده و بومی سازی شده و وابستگی ایران در این رابطه قطع شده به طوریکه ایران جزء ۱۰ کشور دنیا در قدرت موشکی و پهپادی و قدرت برتر دنیا در حوزه پدافندی است. 

طلایی‌نیک تصریح کرد: امروز حاج قاسم تنها نیست و مکتب حاج قاسم سلیمانی ادامه دارد و وجود افرادی چون حاج قاسم ها در ایران اسلامی و جهان اسلام و جبهه مقاومت دستاورد ایران اسلامی است و دیگر دشمن جرات تعرض به کشور را با چنین قدرتی ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۲۴ ۱۲:۵۲

سردارعزیز: بهتراست درساخت تسلیحات جدید لیزر+ سرعت داده های اطلاعاتی توسط کوانتوم را نیز مدنظر بگیرید تا از علوم و فنون قرن جدید عقب نمانیم از کمکهای ماهواره ای در ارسال سرعت لیزری و کوانتومی غافل نشوید و تسلیحات جدید را با استفاده از این موارد بروز کنید تا از دشمنان عقب نباشیم.................