• چهارشنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401111915080
  • خبرنگار : 50214

مثبت تجربه در بهاباد رونمایی شد

مثبت تجربه در بهاباد رونمایی شد

ایسنا/یزد طرح مثبت تجربه با شعار تفکر جهادی راه بهتر زیستن با امضاء تفاهم‌نامه همکاری مابین بهزیستی استان، مراکز مثبت زندگی و بسیج سازندگی بهاباد با هدف ارائه خدمات متنوع به جامعه هدف در این شهرستان رونمایی شد.

«رضا ابهت» مدیر کل بهزیستی استان یزد در مراسم امضاء تفاهم‌نامه و رونمایی از طرح مثبت تجربه و همکاری با بسیج سازندگی شهرستان بهاباد، مهمترین نیاز جامعه هدف این طرح را تفکر بسیجی و تامین نیازهای آن‌ها در قالب گروه‌های جهادی خواند و اظهار کرد: مثبت تجربه در واقع به معنی تفکر جهادی، راهی برای بهتر زیستن است که در این زمینه، تفاهم‌نامه مشترکی بین اداره بهزیستی بهاباد و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان به امضا رسید.

وی در خصوص امضاء تفاهم نامه همکاری سه جانبه فی ما بین بهزیستی، بسیج سازندگی و کانون مراکز مثبت زندگی، گفت: این تفاهم نامه با موضوع ارتقای توانمندی های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و معیشتی خانواده­های تحت پوشش مراکز مثبت زندگی بهزیستی در شهرستان بهاباد امضاء شد.

ابهت ضرورت تعامل مراکز مثبت زندگی بهزیستی با گروه‌های جهادی را یادآور شد و گفت: گروه های جهادی با ارائه فعالیت‌ها و خدمات تخصصی در راستای مردمی‌سازی فعالیت‌های دولت گام‌های خوبی برداشته‌اند و گروه‌های جهادی درمان، آموزش و مسکن برخی از اقدامات تخصصی آنهاست.

مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به تعهدات بهزیستی در این تفاهم نامه، گفت: نظارت بر اجرای تفاهم نامه توسط ادارات بهزیستی شهرستان ها در کل استان، شناسایی موانع و اقدام لازم جهت رفع آن ها بمنظور اجرای بهینه مفاد تفاهم نامه و برنامه­ریزی جهت بازدیدهای مشترک طرفین تفاهم نامه از طرح ها و اقدامات اجرا شده و نتایج حاصله از جمله تعهدات بهزیستی است.

سرگرد پاسدار «محمد رضا قاسمی بهابادی» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد هم در این جلسه، شناسایی ظرفیت‌ها و نقاط قوت جامعه هدف بهزیستی و تقویت آن ها در خصوص تعهدات بسیج سازندگی، گفت: تدوین محتوای فرهنگی و آموزشی بمنظور فرهنگ سازی و نهادینه نمودن روحیه تفکر، تعامل و تلاش جهادی در جهت پیشرفت همه جانبه در زندگی برای گروه های هدف بهزیستی برعهده بسیج سازندگی  ناحیه مقاومت بسیج بهاباد است.

وی کمک به تامین نیازهای بهداشتی و درمانی خانواده‌های تحت پوشش مراکز و  ارائه بسته های معیشتی به خانواده های آنان با معرفی سازمان بهزیستی را از دیگر تعهدات بسیج سازندگی در این تفاهم نامه ذکر کرد.

وی بیان کرد: گروه‌های جهادی و پرسنل ناحیه مقاومت بسیج بهاباد برای کمک به افراد نیازمند زمان و ساعت نمی‌شناسند و با نیت خیر پای کار هستند و انشاءالله این تفاهم نامه با همکاری همگی، شروعی برای  شناسایی و گرفتن دست همه نیازمندان باشد.

قاسمی با اشاره به طراحی و اجرای اردوهای فرهنگی برای نهادینه شدن فرهنگ کار و تلاش جهادی و روحیه ایثارگری در جامعه‌ی هدف بهزیستی، گفت: فراهم سازی امکان استفاده رایگان از فضاها و امکانات فرهنگی، آموزشی، ورزشی، درمانی و غیره برای اطفال، نوجوانان و بانوان معرفی شده از سوی مراکز مثبت زندگی بهزیستی یکی دیگر از تعهدات بسیج سازندگی در این تفاهم‌نامه است.

این مسئول در خصوص اجرای طرح های ساخت و بهسازی و تعمیر مسکن معلولین و مددجویان بهزیستی توسط بسیج سازندگی، گفت: تعامل و همکاری طرفین در اجرای طرح های مناسب سازی منازل توانخواهان و معابر شهری برای سهولت دسترسی افراد دارای معلولیت است

طرح مثبت تجربه، طرحی است با شعار «تفکر جهادی راه بهتر زیستن» که با همکاری  اداره  بهزیستی، بسیج سازندگی و مراکز مثبت زندگی برای بهتر کمک کردن به مددجویان بهزیستی و افراد نیازمند به کمک اجرا می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha