• چهارشنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1401111914959
  • خبرنگار : 50024

آخرین وضعیت باغ موزه دفاع مقدس البرز

آخرین وضعیت باغ موزه دفاع مقدس البرز

ایسنا/البرز مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز گفت: در حوزه ادبیات در استان البرز تا امروز ۷۶۴ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس اعم از تاریخ شفاهی و زندگینامه و خاطرات شهدا و پیشکسوتان تدوین شده است.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار ابوالفضل اسلامی روز چهارشنبه ۱۹ بهمن در نشست گرامیداشت دهه فجر با اشاره به آخرین وضعیت ساخت باغ موزه دفاع مقدس  اظهار کرد: ۴.۳ هکتار از مجموعه ۱۱۰ هکتاری پارک جهان نما برای ساخت این مرکز اختصاص یافته که فاز نخست آن در سه هزار متر مربع زیربنا تکمیل و به بهره برداری رسید و فاز دوم آن در ۱۳ هزار مترمربع زیربنا در زمان حاضر نیمه کاره است.

وی با بیان اینکه پیمانکار ادامه اجرای این طرح امروز مشخص می‌شود، تصریح کرد: در نهایت قرار است این باغ موزه در ۲۸ هزار متر مربع زیربنا ساخته شود.

اسلامی با بیان اینکه یکی از وظایف این نهاد ساخت مراکز فرهنگی دفاع مقدس است، گفت:  از ۵۰ نقطه تدفین شهدای گمنام تاکنون ۴۲ یادمان ساخته شده و دو یادمان دیگر در حال ساخت است و برای شش نقطه دیگر ساخت یادمان تدوین شده است.

این مسئول افزود: در حوزه ادبیات در استان البرز تا امروز ۷۶۴ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس اعم از تاریخ شفاهی و زندگینامه و خاطرات شهدا و پیشکسوتان تدوین شده است.

وی افزود: همچنین یک هزار و ۵۶۸ ساعت کار پژوهش در تاریخ شفاهی انجام شده ضمن اینکه ۲ هزار و ۶۲۰ ساعت تدوین اسناد تاریخ شفاهی انجام شده است.

وی حمایت از ۱۰ عنوان پایان نامه دانشجویی در حوزه دفاع مقدس، ساخت ۳۸ مستند دفاع مقدس، ۱۸ هزار و ۵۲۶ قطعه عکس و پنج هزار و۴۰۵ دقیقه فیلم از دیگر اقدامات در این بخش  نام برد.

این مسئول ابراز کرد: علاوه براین، تا کنون  ۲۰۸ هزار و ۴۹۵ سند مکتوب شهدا، رزمندگان و جانبازان این استان تاکنون توسط کارشناسان جمع آوری شده که  ۱۸۷ هزار و ۹۶۲  مورد از آنها سند اسکن و کپی شده و ارزیابی  ۱۷ هزار و ۲۴۱ سند هم به اتمام رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha