• چهارشنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401111914711
  • خبرنگار : 71496

جهاد اسلامی فلسطین: در قاهره نحوه مقابله با افراط‌گرایی اسرائیل را بررسی کردیم

جهاد اسلامی فلسطین: در قاهره نحوه مقابله با افراط‌گرایی اسرائیل را بررسی کردیم

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین ضمن مثبت خواندن دیدارهای هیئت آن با مقامات مصری در قاهره، اعلام کرد که بررسی چگونگی مقابله با دولت افراطی رژیم صهیونیستی، تقویت جبهه داخلی و بازگرداندن وحدت ملی برای مقابله با رژیم اشغالگر و نیز تقویت مقاومت مردم در نوار غزه در سایه محاصره مستمر این منطقه موضوعات اصلی این دیدارها بودند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، خالد البطش، از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگویی تلویزیونی از نتایج سفر هیئت این جنبش به ریاست زیاد نخاله، دبیرکل آن به قاهره و دیدار با مسؤولان مصری سخن گفت.

البطش درباره دیدارهای هیئت جهاد اسلامی در مصر گفت: در این دیدارها راه‌های برقراری آشتی و بازگرداندن اتحاد ملی فلسطین بررسی شدند.

یک هیئت از جنبش جهاد اسلامی فلسطین به ریاست زیاد نخاله از بیروت به قاهره سفر کرد و به جمع رهبران این جنبش پیوست که پیش از این از طریق گذرگاه زمینی رفح از نوار غزه با قاهره رفته بودند.

این رهبر جهاد اسلامی اظهار کرد: هیئت جنبش جهاد اسلامی به ریاست زیاد نخاله به سفر خود با قاهره، پایتخت مصر پایان داد و در آنجا دیدارهای دوستانه و مثبتی با مقامات مصری داشت.

او افزود: گفت‌وگو در این دیدارها بر دو محور اصلی چگونگی مقابله با دولت افراطی رژیم صهیونیستی، تقویت جبهه داخلی و بازگرداندن وحدت ملی برای مقابله با رژیم اشغالگر در کنار تقویت مقاومت مردم در نوار غزه در سایه محاصره مستمر این منطقه متمرکز بودند.

البطش در ادامه گفت: مصر به ازسرگیری تلاش‌ها برای برقراری آشتی فلسطین که دستیابی به سازوکاری برای توانمندسازی تمامی طرف‌ها در مقابله با چالش‌های کابینه راست‌گرا به رهبری نتانیاهو، اسموتریچ و بن گویر را تقویت می‌کند، اهمیت می‌دهد.

این رهبر جهاد اسلامی درباره اقدامات تنش‌زای اسرائیل در کرانه باختری که در آخرین مورد آن پنج فلسطینی در اریحا به شهادت رسیدند، گفت: اقدام عامدانه رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن نیروهای گردان‌های القسام در اردوگاه "عقبة جبر" در اریحا و بازداشت شیخ خضر عدنان پیام منفی برای طرف مصری است که میزبان هیئت‌های دو جنبش جهاد اسلامی و حماس است.

او در ادامه این گفت‌وگوی تلویزیونی تنش اسرائیل را دارای این پیام برای طرف مصری دانست که هیچ احترام و اعتباری برای نقش بزرگ مصر در تقویت موضعگیری فلسطین و حمایت از حقوق مردم و مساله آن در سایه تعرض اسرائیل که شامل حال بیشتر کشورهای عربی شده، قائل نیست و سیاست تروری که دولت اسرائیل در پیش گرفته پیام منفی است که نشان می‌دهد اسرائیل به طرح الحاق و یهودی‌سازی ادامه می‌دهد.

سفر هیئت‌های فلسطینی به قاهره در پی تنش‌ها در کرانه باختری و قدس شرقی پس از شهادت 9 فلسطینی از جمله یک زن سالخورده در اردوگاه جنین انجام شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha