• چهارشنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401111914574
  • خبرنگار : 50038

یک مدرس دانشگاه:

دختران قبل از ورود به زندگی مشترک باید به خودآگاهی برسند

دختران قبل از ورود به زندگی مشترک باید به خودآگاهی برسند

ایسنا/همدان یک مدرس دانشگاه در ملایر به واکاوی و بررسی مسائل مربوط به حوزه زنان و خانواده در جامعه امروزی پرداخت و گفت: دختران قبل از ورود به زندگی مشترک باید به خودآگاهی برسند.

فروزان کردیوند شامگاه سه‌شنبه ۱۸ بهمن‌ماه در نشست تخصصی «زنان و خانواده، تربیت نسل انقلابی» که به مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت کتابخانه دانشجو، اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملایر و بسیج هنرمندان برگزار شد، به اهمیت و نقش مادر در خانواده اشاره کرد و افزود: مادر، دارای عشق ذاتی است که خداوند این عشق را در وجود پاک و مقدسش به ودیعه گذاشته است.

وی با تاکید به نقش اساسی و سازنده مادر در خانواده، دختران امروز را به توجه به دو مساله توصیه کرد: مساله اول «خودآگاهی» است و ضرورت دارد که آحاد مردم اجتماع و به ویژه دختران قبل از ورود به زندگی مشترک بر خودآگاهی تمرکز داشته باشند و با تمرین و ممارست وجود خود را درک کنند.

کردیوند اظهار کرد: زنان باید به عنوان یک انسان به حقوق طبیعی خود و نیازها و خواسته‌هایشان اشراف داشته باشند و رسیدن به این حقوق و رفع نیازها را اولویت بدانند و از طرح خواسته و نیازهایشان دچار استرس و عذاب وجدان نشده و بدانند که با برطرف شدن خواسته ها و رسیدن به حقوق طبیعی‌شان می توانند کیفیت زندگی بهتری را تجربه کنند.

وی در ادامه از مهارت جرات مندی به عنوان دومین مهارت لازم برای زندگی صحیح و اصولی نام برد و افزود: با تمرین و ممارست در کسب این مهارت بسیاری از استرس و اضطراب‌ها از زندگی رخت بربسته و امید و نشاط جایگزین می‌شود.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: با توجه به رویارویی ما با دهه تحول لازم است با علم روز پیش رفته و با مدد گرفتن از مشاوران امین و متخصصان عرصه روانشناسی و مشاوره سبک زندگی صحیح را بیاموزیم و با ترویج آن در جامعه سهم بسزایی در آرامش روانی جامعه داشته باشیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha