• سه‌شنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401111814048
  • خبرنگار : 50038

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر مطرح کرد

جوانان پیشرو در مراسم اعتکاف/ امید به آینده معنوی کشور

جوانان پیشرو در مراسم اعتکاف/ امید به آینده معنوی کشور

ایسنا/همدان رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به فضای معنوی حاکم در ملایر در بحث برگزاری مراسم اعتکاف، گفت: امسال ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف جوانان بودند و بیش از ۵۰۰ نفر در این مراسم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام روح‌الله نجفی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در هشت نقطه شهرستان اعتکاف برگزار شد، ادامه داد: مردم نسبت به سال های گذشته استقبال بسیار خوبی داشتند و مشارکت خیرین، بانوان و جوانان حضور چشمگیر بود.

وی با بیان اینکه تقریبا ۹۰ درصد حضوریافتگان در اعتکاف و معتکفان جوانان بودند که این امر نقطه امید به آینده است، اظهار کرد: برنامه‌های خوبی شکل گرفت شامل محفل انس با قرآن، برنامه‌های بصیرتی، جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری تاکید داشتند، ویژه دیده شد و حضور مبلغان خارج از کشور به ویژه از کشور نیجریه در بین معتکفان فضای جهاد تبیین را تقویت کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ملایر خاطرنشان کرد: حضور اساتید اخلاق در برنامه‌های اعتکاف، حضور مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) و تشکیل حلقه های معرفتی از جمله برنامه های بود که با استقبال خوبی مواجه شد.

وی افزود: پاسخ به شبهات و سوالات که معتکفان داشتند، توسط اساتید انجام شد و مشاوران خانواده در مراسم اعتکاف حضور یافتند و در بحث آسیب های اجتماعی به مشاوره پرداختند.

نجفی مقدم افزود: معتکفان ولادت حضرت علی (ع) را جشن گرفتند و شب وفات حضرت زینب(س) را به عزاداری و نوحه خوانی پرداختند و اعمال ام داوود در روز آخر اعتکاف انجام و با استقبال خوبی مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: مراسم دعاخوانی، قرآن‌خوانی و خواندن نماز را در این روز انجام دادند و بازخورد خوبی داشت و امیدواریم مراسم اعتکاف در ماه مبارک رمضان نیز در سطح شهرستان با همین قدرت و استقبال باشکوه برگزار شود و شاهد حضور جوانان باشیم.

نجفی‌مقدم گفت: مقام معظم رهبری طی سخنانی فرمودند "مردم از نظر قرآن و اسلام و اعتقادات نه تنها عقب که نرفتند، بلکه پیشرفت کردند و جذب به اسلام، مساجد و برنامه‌های فرهنگی بیشتر شده اند"، امروز این کلام مقام معظم رهبری را شاهد بودیم و جوانان ما پیشرو در مراسم اعتکاف شهرستان ملایر بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha