• سه‌شنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401111813921
  • منبع : نمایندگی اردبیل

دیدار جهادگران جهاددانشگاهی اردبیل با خانواده شهید دانشجو"نورالدین جهانجو"

دیدار جهادگران جهاددانشگاهی اردبیل با خانواده شهید دانشجو"نورالدین جهانجو"

ایسنا/اردبیل به مناسبت دهه فجر، سالروز پیروز انقلاب اسلامی، رئیس و جمعی از جهادگران جهاددانشگاهی استان اردبیل به همراه مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل، روز یکشنبه ۱۶ بهمن ماه با حضور در منزل شهید "نورالدین جهانجو" یاد و خاطره ایثارگری و فداکاری‌های شهدا را گرامی داشتند.

 در این دیدار رئیس جهاددانشگاهی اردبیل ضمن قدردانی از مادر شهید والامقام جهانجو به خاطر تربیت فرزندان موفق در جامعه افزود: باید سپاسگزاری خود را از فداکاری شهیدانی چون شهید جهانجو و خانواده‌های معظم آنان، در عمل و تلاش جهت سربلند کردن کشور نشان دهیم و میراث‌دار واقعی و صادق راه آنان باشیم.

مهران اوچی اردبیلی با بیان اینکه سطر به سطر زندگی‌نامه شهیدان برای‌مان در زندگی درس بزرگ و همنشینی با خانواده‌های آنان بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی، فرهنگی و انقلابی، رسالت عظیمی برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و معرفی آرمان‌های این بزرگواران دارد.

رئیس جهاددانشگاهی اردبیل با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و برای حفظ و صیانت از آرمان‌های آن ایجاد شده است، یادآور شد: اولین مأموریت این نهاد انقلابی فعالیت در حوزه فرهنگی بود اما بعدا با تأکید مقام معظم رهبری وارد حوزه‌های آموزشی، علمی و پژوهشی شد.

اوچی اردبیلی اظهار کرد: این نهاد در تلاش است تا کشور را به سمت پیشرفت و توسعه سوق دهد تا آرمان‌های امام و اهداف شهدا برای پایداری نظام جمهوری اسلامی ایران محقق گردد.

وی با اشاره به اینکه نائل آمدن به مقام شهادت، لیاقت می‌خواهد، تصریح کرد: در حال حاضر و با توجه به وضعیت فعلی کشور باید بیشتر در راه و آرمان شهدا و ارزش‌های دوران دفاع مقدس تامل کنیم و با درس‌گیری از آن، کشور را به ساحل امن هدایت نماییم.

اوچی اردبیلی با اشاره به اینکه امنیت کشور مدیون فداکاری و ایثارگری‌ شهداست و باید تا آخرین لحظه از ارزش‌ها انقلاب پاسداری کنیم، ادامه داد: وجود خانواده‌های شهدا در جامعه مایه دلگرمی است و مسئولان را برای خدمت‌رسانی در جهت تحقق اهداف کشور مصمم‌تر می‌کند.

در این دیدار مادر شهید در مورد شهید جهانجو اظهارکرد: "از زمانی که انقلاب شروع شده بود او هم فعالیتهای ضد رژیم شاهی را شروع کرده بود و در شهر با دوستان خود تظاهرات میکرد.

مصلحت ظفری گفت: ما در روستا زندگی می کردیم و نورالدین در شهر هم فعالیت انقلابی انجام میداد و هم درس می خواند و قتی به روستا می آمد مثل مهمان بود. او یک هدف داشت و آن درس خواندن بود. در شهر دنبال تفریح و سرگرمی نبود. از صبح تا شب درس میخواند و به دوستان خود نیز در درسها کمک میکرد.

وی ادامه داد: نورالدین دوستان خود را دعوت میکرد و به آنها درس یاد میداد. پدرش به او میگفت:« که من نگرانم تو خودت از درس و مشق عقب بمانی». در جواب میگفت: «نترس پدر من هم خودم درس میخوانم و هم به آنها درس یاد میدهم».

یادآور می شود؛ شهید دانشجو نورالدین جهانجوی سال ۱۳۳۵ در روستای شیخ‌احمد، از توابع استان اردبیل متولد شد. پدرش افراسیاب خواربار فروش بود و مادرش مصلحت نام داشت. در شش سالگی به مدرسه روستا رفت و دوره دبیرستان را در اردبیل به پایان رساند. با دخترعمه خود ازدواج کرد. وی در روزهای اوج انقلاب کنار مردمی قرار گرفت که علیه حکومت پهلوی قیام کرده ‌بودند. در پخش اعلامیه‌ها و تصاویر امام خمینی فعال بود و در اکثر تظاهرات‌ها ‌و راهپیمایی‌ها حضور داشت. ‌در تابستان ۱۳۵۷ از اردبیل به تهران و از آنجا به فرانسه رفت. پس از بازگشت در کنکور شرکت کرده و در رشته زبان انگلیسی دانشسرای اردبیل پذیرفته شد. تا اینکه در ۹ دی ۱۳۵۷، در تظاهرات میدان قیام محله قاسمیه اردبیل علیه حکومت شاه حضور داشت و بر اثر اصابت گلوله مامورین شهربانی به شهادت رسید. پیکر او را در گلشن روستای شیخ احمد به خاک سپردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha