• دوشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۷:۴۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401111713285
  • خبرنگار : 50547

فرماندار شهرستان نکا:

وضعیت راه‌ها در نکا دغدغه مسئولان شهرستان است

وضعیت راه‌ها در نکا دغدغه مسئولان شهرستان است

ایسنا/مازندران فرماندار نکا با اشاره به اینکه دغدغه مسئولان در شهرستان نکا، وضعیت راه و آسفالت در مناطق مختلف است، گفت:۳۸۰ کیلومتر راه روستایی در منطقه هزار جریب وجود دارد که بازسازی و نگهداری از این حجم جاده‌ای در دستور کار مدیران است.

عبدالرضا بابایی فرماندار شهرستان نکا امروز در آیین بهره برداری از آسفالت محور بندبن لایی هزار جریب نکا، گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی برای آسفالت مسیر۵۰ کیلومتری منطقه هزار جریب نکا قیر و اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی اختصاص داده شد.

فرماندار نکا تصریح کرد: با وجود معادن متعدد در منطقه هزار جریب و فشار بار حمل شده توسط ادوات نقلیه سنگین، نظارت دقیق بر کنترل بارگیری با وزن بیش از حد مجاز توسط اداره راه و شهرسازی انجام شود.

بابایی با اشاره به اینکه پروژه‌های انتقال آب شرب و فیبر نوری با وجود حفاری‌های متعدد در این محور باعث آسیب به آسفالت شد، افزود: از مسئولان ذیربط استانی درخواست داریم توجه ویژه به بازسازی بخش‌های آسیب دیده داشته باشند.

فرماندار شهرستان نکا، خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ نقطه رانشی در منطقه هزار جریب وجود دارد که کنترل و بازسازی هریک از آنها برای دیوارکشی، زهکشی و نگهداری نیاز به اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی است.

رئیس اداره راه و شهرسازی نکا نیز گفت: با اقدامات تخصصی در اجرای آسفالت محورهای قوسی شکل، طبق آمار انحراف و واژگونی خودروها به صفر رسیده است.

مصطفی قدمی با اشاره به اینکه تاکنون پروژه آسفالت محورهای لایی و استخرپشت به بهره برداری رسیدند، افزود: با پیگیری‌های انجام شده، پروژه محور گلورد به مسافت یک کیلومتر نیز آسفالت می‌شود.

وی تصریح کرد: به مقدار ۵۷۰ تُن آسفالت عملیات لکه‌گیری برای رفع افتادگی، چاله‌ها و آرام سازی به منظور ارتقای ایمنی محورها به کار گرفته شد.

قدمی اظهار کرد: پروژه زیرگذر گل‌خیل که مدت ۱۱ سال هیچ اقدامی برای اتمام آن انجام نشده بود، اکنون با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد در حال اتمام بوده و پل درویشان نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

این مسئول با بیان اینکه ۵۰ درصد اقلام ایمنی راکبین موتور سیکلت و ادوات کشاورزی استان در نکا مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: برای افزایش ایمنی ۲۲۰ کلاه کاسکت، نصب علائم ایمنی برای تردد ایمن ادوات کشاورزی و ۶۰ کیلومتر خط کشی مسیرهای روکش شده از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha