به گزارش ایسنا به نقل از راهآهن جمهوری اسلامی ایران، سید میعاد صالحی، در نخستین جلسه ستاد برنامهریزی، نظارت و هماهنگی قطارهای نوروزی ۱۴۰۲، گفت: ایام نوروز فرصت بینظیری است تا مسافران ریلی که سفرای راهآهن هستند، پیام مثبتی از اکرام و احترام در سفرهای ریلی را به جامعه منتقل کنند.
مدیرعامل راهآهن با ابراز خشنودی از اینکه حملونقل ریلی از اولویتهای دولت سیزدهم است، تاکید کرد: حملونقل ریلی بهویژه در بخش مسافری همواره مورد توجه همگان بوده است و وزیر محترم راه و شهرسازی نیز در سخنان خود بر اولویت بخش ریلی بر سایر مدهای حملونقلی تاکید داشتهاند.
صالحی با بیان اینکه در ماه گذشته راهآهن توانست از رقم ۲۴ میلیون و ۴۰۰ سفر عبور کند، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم این روند را ادامه دهیم و در صورت تحقق این امر، تا پایان امسال میتوانیم رکورد جدیدی در جابجایی مسافر خلق کنیم.
ارتقاء سامانههای پیشفروش بلیتهای نوروزی
ارتقاء سامانههای پیشفروش بلیتهای نوروزی، از دیگر مسائلی بود که مدیرعامل راهآهن به آن اشاره و تاکید کرد: انتظار میرود بهترین خدمات برای پیشفروش اینترنتی و حضوری بلیت ارائه شود و هر مشکلی در این زمینه به فوریت رفع شود.
صالحی همچنین ضمن اشاره به اقدامات انجامشده برای نوروز سال ۱۴۰۱ گفت: خوشبختانه در سال گذشته، گزارشی از ایجاد بازار سیاه منعکس نشد و این یک موفقیت برای راهآهن و حوزه ریلی است که ایمنترین، راحتترین و بهصرفهترین خدمات حمل و نقل را بدون وجود چنین معضلاتی به مسافران ارائه میدهد.
وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه نکات مطرحشده در این جلسه و بهرهگیری، یادآوری و اشتراکگذاری تجربیات سنوات گذشته، منجر به سفرهای ایمن و آسوده در ایام نوروز ۱۴۰۲ شود، افزود: ارائه برنامههای فرهنگی خاص در ایام پیک سفرهای نوروزی و هماهنگی با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و سایر دستگاههای فرهنگی برای ارائه برنامههای کیفی باید در دستور کار قرار گیرد.
رئیس هیات مدیره راهآهن ضمن تشکر از اقدامات کارکنان این مجموعه در ایام پیک سرمای زمستانی گفت: علاوه بر اینکه در این ایام، ۸۰ کیلومتر افتتاح خطوط ریلی انجام شد، به هنگام بروز مشکلات تمامی همکاران در همه سطوح تلاش کردند تا ضمن مدیریت بحران و حفظ ایمنی، مسافرین کمترین معطلی ممکن را داشته باشند.
وی همچنین با قدردانی از زحمات مهمانداران و روسای قطار در این ایام، خاطرنشان کرد: این دسته از همکاران باید در هر شرایطی و بهویژه در شرایط اضطراری، خدمات خود را با روی گشاده به مسافران ارائه دهند.
مدیرعامل راه آهن با یادآوری اینکه قطار همچون شهری متحرک با قومیتها و هویتهای مختلف است، تصریح کرد: ضرورت دارد تا ضمن خدمترسانی، بازنمایی مناسبی از فعالیت بخشهای مختلف راهآهن صورت گیرد تا مسافران نیز در جریان قرار گیرند که از هنگام حرکت قطار از ایستگاه تا رسیدن به مقصد، چه اقدامات و زحماتی انجام میشود.
صالحی با بیان اینکه از سالهای قبل بیش از ۲۰۰۰ میلیارد انباشت تعهدات، فقط در حوزه ناوگان برای راهآهن باقی مانده است، گفت: متاسفانه راهآهن سالهاست که به لحاظ بودجه به استضعاف کشیده شده است. این در حالیست که با توجه به اینکه میانگین سن ناوگان ریلی کشور بیش از ۳۰ سال است، به صرف هزینه مناسب برای تعمیر و نگهداری و همچنین نوسازی ناوگان و زیرساخت نیاز داریم.
مدیرعامل راهآهن، نیروی انسانی متعهد و کارآمد و غیرتمند را در زمره مهمترین داراییهای شرکت راهآهن دانست و خاطرنشان کرد: هرچند که همکاران ما به دلیل مشغله کاری فراوان به انعکاس و تبیین اقدامات خود تا به امروز به میزان مناسب نپرداختهاند، اما به هنگام وقوع هر نقص کوچک، ضد انقلاب از آن بهرهبرداری کرده و تلاش میکند تا نشان دهد در کشور کاری به درستی انجام نمیشود.
وی یادآور شد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات خود یادآور شدند باید جهاد تبیین را در دستور کار قرار داد و اینکه تا به امروز در راهآهن به این امر توجه نشده است، ناشی از مظلومیت و تواضع و مشغله فراوان کارکنان شرکت راهآهن برای خدمترسانی به هموطنان و مسافران ریلی است.
انتهای پیام
نظرات