• دوشنبه / ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401111712784
  • خبرنگار : 50405

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

تعصب ورزیدن بر اشتباهات استمرار مشکلات را در پی خواهد داشت

تعصب ورزیدن بر اشتباهات استمرار مشکلات را در پی خواهد داشت

ایسنا/خراسان رضوی یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: تعصب ورزیدن به اشتباهات، استمرار مشکلات را در پی خواهد داشت و ما را از تحقق آرمان‌های انقلاب دورتر خواهد کرد.

مصطفی درایتی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در هنگام شکل‌گیری انقلاب اسلامی، آرمان‌های امام و انقلاب مورد قبول قاطبه ملت ایران بود، اظهار کرد: چند دلیل باعث شد این آرمان‌ها به طور کامل تحقق پیدا نکند. اول این که پس از انقلاب، برخی احساسات بر عقلانیت غلبه کرد. این باعث صورت گرفتن خطاهایی شد که به راحتی جبران‌پذیر نبود.

وی افزود: عامل دوم این بود که ما بحث قداست‌ورزی و ارادت بیش از حد را وارد سیاست کردیم که باعث شد برخی از مسئولین به جای اینکه به عواقب تصمیمات خود توجه کنند، در خصوص موضوعات مختلف طوری تصمیم‌گیری کنند که در نهایت مورد تمجید قرار گیرند. این باعث می‌شود مسئولین ارزیابی دقیقی از مسائل جاری کشور نداشته باشند و تصمیمات نادرست اخذ کنند. وارد کردن قداست‌ورزی به عرصه سیاست، باعث سر زدن خطاهای بسیار بزرگی از مسئولین می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه عامل دیگری که باعث عدم تحقق کامل آرمان‌های انقلاب شد، این بود که مسئولین اوایل انقلاب هیچ کدام تجربه مدیریت سیاسی جامعه را نداشتند، عنوان کرد: مسئولین در آن زمان شناختی از ظرافت‌های عرصه سیاست‌ورزی نداشتند و همین باعث شد در همان اوایل پیروزی انقلاب، کشور با چالش‌هایی روبرو و مسیر حرکتش کند شود.

درایتی ادامه داد: البته بخشی از این مسئله، در اوایل انقلاب طبیعی بود، اما حتی در حال حاضر هم می‌بینیم با وجود بسیاری از افراد متخصص و مجرب، در برخی از جایگاه‌های مدیریتی افرادی منصوب می‌شوند که دارای تجربیات و توانایی کافی نیستند. خطاهایی که در نتیجه به کارگیری این افراد رخ می‌دهد، باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود که اکنون در کشور می‌بینیم. عدم استفاده از ظرفیت نخبگان، آنان را به مهاجرت ترغیب می‌کند و مهم‌ترین منبع توسعه کشور از دست می‌رود.

وی در خصوص اینکه برخی از افراد اعتراضات اخیر را با اعتراضات مردم ایران در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ مقایسه می‌کنند، گفت: به نظر من نمی‌توان دو اعتراض با فاصله زمانی ۵۰ سال را مشابه هم دانست. جامعه ایران در عرض این ۵۰ سال، همراه با تحولات منطقه‌ای و جهانی بسیار تغییر کرده است. نسل امروز هم با نسلی که سال ۵۷ انقلاب کرد تفاوت‌های جدی دارد.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه نسل جدید نسبت به نسل‌های قبل بسیار آگاه‌تر است، اضافه کرد: در نتیجه این آگاهی، نسل جدید نمی‌تواند مشکلات فعلی را بپذیرد و توقعاتی دارد که می‌خواهد هرچه سریع‌تر تحقق پذیرد و وقتی می‌بیند توجهی به خواسته‌هایش نمی‌شود، به ناچار وارد خیابان می‌شود و اعتراض خود را فریاد می‌زند.

درایتی ادامه داد: جامعه مسیر خود را خواهد رفت. ما با نسلی روبرو هستیم که خود را در بین مشکلات مختلف می‌بیند و می‌خواهد از آن‌ها رها شود. مردم ما یک زندگی متناسب با جایگاه کشورشان می‌خواهند و به دنبال این هستند که بتوانند از استعدادهای خود به نحو شایسته استفاده و در تمام دنیا احساس سربلندی کنند و تمام امکانات و ظرفیت‌های لازم برای تحقق این امر هم در کشور ما وجود دارد.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح رویه‌هایی که منجر به شکل‌گیری مشکلات فعلی شده است، گفت: تعصب ورزیدن به اشتباهات، استمرار مشکلات را در پی خواهد داشت و ما را از تحقق آرمان‌های انقلاب دورتر خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha