• یکشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401111611788
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نقش جان؛ تور آشنایی با شهدای آرمیده در تخت‌فولاد

نقش جان؛ تور آشنایی با شهدای آرمیده در تخت‌فولاد

ایسنا/اصفهان مسئول فرهنگی و گردشگری مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد از برگزاری چهارمین گنجواره نادیده‌ها و ناگفته‌های تخت فولاد با عنوان «نقش جان» و با موضوع «آشنایی با مؤثرین و شهدای انقلاب اسلامی آرمیده در تخت فولاد» خبر داد.

هادی نظری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این رویداد گردشگری که هم‌زمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود در ادامه سلسله رویدادهای «گنجواره‌؛ نادیده‌ها و ناگفته‌های تخت فولاد» است که به معرفی و آشنایی با مؤثرین و شهدای انقلاب اسلامی مدفون‌شده در مجموعه تخت فولاد می‌پردازد.

 او با اشاره به مقام و جایگاه شهدا در قرآن، گفت: با توجه به خلأ الگویابی در جامعه امروز؛ شهدا به‌عنوان اسطوره‌ها می‌توانند در زندگی جوانان و نوجوان نقش‌آفرینی کنند.

مسئول فرهنگی و گردشگری مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد افزود: ایام‌الله دهه فجر و گرامیداشت شهدای گران‌قدر و آشنایی با آن‌ها بهانه مناسبی برای برگزاری تور گردشگری «نقش جان» است که از حاشیه‌های این رویداد می‌توان به خاطره‌گویی پیشگامان انقلاب اسلامی، تکریم خانواده شهدا، اجرای سرود میدانی، شعرخوانی آیینی، نقالی خوانی، نمایش خیابانی و برپایی نمایشگاه محتوایی اشاره کرد.

نظری در خصوص رویداد «گنجواره‌؛ نادیده‌ها و ناگفته‌های تخت فولاد» توضیح داد: هدف از این گنجواره‌ها که تحت عنوان‌های مختلف و به‌صورت رویدادهای گردشگری برگزار می‌شود، شناساندن ظرفیت‌ها و جذابیت‌های تخت فولاد در ابعاد و موضوع‌های مختلف است.

او ادامه داد: گنجواره اول با عنوان «آب و آیین» با رویکرد آشنایی با سازه‌ها و عناصر مرتبط با آب برگزار شد و از بخش‌هایی مرتبط در تخت فولاد مانند آب‌انبار کازرونی به‌عنوان تنها آب‌انبار زنده شهر، حوض‌خانه کازرونی و نهرهای موجود و همچنین سنگ آب‌ها و تشت آب‌ها بازدید شد. دومین گنجواره با نام «طاق بهشت» و با موضوع گنبدهای تخت فولاد برگزار شد که شرکت‌کنندگان از تکایای بابا رکن‌الدین، خوانساری، بیدآباد، خاتون‌آبادی و سیدالعراقین بازدید کردند و گنجواره سوم نیز با محور «آشنایی با زنان مشهور در تخت فولاد» برگزار شد.

مسئول فرهنگی و گردشگری مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد گفت: چهارمین گنجواره نادیده‌ها و ناگفته‌های تخت فولاد با عنوان «نقش جان» و با موضوع «آشنایی با مؤثرین و شهدای انقلاب اسلامی آرمیده در تخت فولاد» از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ بهمن‌ماه به مدت ۴ روز برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و شرکت در این تور تخصصی می‌توانند عدد ۴ را به شماره ۵۰۰۰۱۲۲۳۳ پیامک کنند یا با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۵ تماس حاصل بگیرند.

نقش جان؛ تور آشنایی با شهدای آرمیده در تخت‌فولاد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha