• شنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1401111511283
  • خبرنگار : 71523

متاهل‌ها برای دریافت وام مسکن چقدر باید پرداخت کنند؟

متاهل‌ها برای دریافت وام مسکن چقدر باید پرداخت کنند؟

اعداد و ارقام حاکی از آن است که متاهل‌های ساکن تهران برای دریافت وام مسکن باید بیش از ۱۲۰ میلیون تومان و متاهل‌های ساکن در شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر نیز بیش از ۸۰ میلیون تومان پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا، بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن حاکی از این است که هر برگ اوراق وام مسکن (تسه) در فروردین و اردیبهشت سال گذشته  ۱۲۶ هزار تومان و در خرداد ماه نیز ۱۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارد.

هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر سال گذشته ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان،  در مرداد سال گذشته ۱۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان و در شهریور سال گذشته نیز ۱۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۱۲۵ هزار تومان،  در آبان‌ ماه ۱۲۶  هزار تومان و آذر ماه ۱۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت دارد. اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت‌های  ۱۲۵ هزار و ۵۰۰ و ۱۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان معامله می‌شود. این اوراق در سال جاری ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

 قیمت اوراق برای مجردها و متأهل‌های تهرانی

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با تسه ۱۲۵ هزار و ۷۰۰ تومانی، ۵۰ میلیون و ۲۸۰  هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۲۰ میلیون و ۱۱۲هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۷۰ میلیون و ۳۹۲ هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند؛ بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۱۰۰ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۲۰ میلیون و ۱۱۲  هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۲۰ میلیون و ۶۷۲هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است. با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۴۰ میلیون و ۲۲۴  و متاهل‌ها نیز باید ۸۰ میلیون و۴۴۸  هزار تومان پرداخت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۱۱-۱۵ ۲۰:۵۵

با سلام . یکی از نعمات بزرگ خداوند برای مردم ایران این است که ایران به مثابه پلی است که اسیا و اروپا و افریقا را بهم وصل می کند و در گذشته یکی از مهمترین جاده ابریشم بود . امروزه با پیشرفت علم خطوط ریلی به یکی از مهمترین وسیله حمل و نقل برای انتقال کالا و اجناس به کشورها تبدیل شده است . انتظار این بود که مدیران وزارت راه بیشترین تلاش خود را بر احداث خطوط ریلی متمکز می کردند . چهار دهه از انقلاب اسلامی گذشته است . همانطوریکه از طریق خطوط جادهای توانسته است جایگاه خود را بعنوان پل ارتباطی داشته باشد متاسفانه در خطوط ریلی فعالیتی چندانی دیده نمی شود . و متاسفانه عدم توجه به خطوط ریلی در میان مدیران وزارت راه باعث شده که سایر کشور خطوط ریلی سایر کشورها را برای ارتباط تمرکز کنند . مانند راه اهن چین .قراقستان روسیه اروپا و یا چین . ترکمنستان قزاقستان . جمهوری اذربایجان . گرجستان . ترکیه و اروپا . هنوز هم کشورهای شرق و جنوب اسیا نمی تواننداز طریق ایران به دریای مدیترانه و اروپا و غرب اسیا متصل شوند . قرار بود در سال 1400 کلیه مراکز استانها به راه اهن وصل شوند که نشدند هنوز خطوط ریلی سنندج . تبریز . اردبیل . انزلی چابهار که قرار بود در اوایل سال 1400 به خطوط ریلی وصل شود در سردرگمی قرار دارد و بنظر می رسد شاید هشت سال دیگر طول بکشد تا به پایان برسد . با این روند حرکت مدیران وزارت راه ممکن است زمانی بطور جدی به فکر احداث راه اهن شوند که دیگر ایران جایی در ارتباط ریلی بعنوان پل برای اتصال شرق و جنوب اسیا به غرب اسیا و اروپا و افریقا نداشته باشد .