• پنجشنبه / ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۰:۲۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401111310680
  • خبرنگار : 50136

استاندار آذربایجان غربی:

خدمات کامل به مردم زلزله زده خوی ارائه می شود

خدمات کامل به مردم زلزله زده خوی ارائه می شود

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: امکانات در اسکان های اضطراری تجمیع شده و خدمات کامل به مردم زلزله زده داده می شود.

محمدصادق معتمدیان شامگاه ۱۳ بهمن در گفت و گو با رسانه ها در خوی با بیان اینکه ۶۰ اردوگاه اسکان اضطراری ایجاد شده و این تعداد تا یکصد اردوگاه افزایش خواهد یافت،  گفت: حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی ارزیابی شده اند و تاکنون بیش از ۲۵ هزار دستگاه چادر توزیع شده است.

وی با بیان اینکه با تعاملات خوب مجموعه های امدادی، تمامی دستگاه های اجرایی، خدمات رسان، نیروهای نظامی و انتظامی، خدمات حداکثری به زلزله‌زدگان ارائه شده است، افزود: با وجود آسیب ها، از همان ساعات اولیه تمامی شریان های حیاتی از جمله آب و برق و گاز شهرستان وصل شد.

معتمدیان ادامه داد: بحث ارزیابی خسارت ها در مناطق شهری و روستایی با ۱۳۰ گروه آغاز شد و تا پایان امشب برای ارائه به دولت جمع بندی می شود.

وی با اشاره به ایجاد درگاه های اطلاع رسانی و جلب نظرات مردم اظهار کرد: ٦٠ اپراتور به صورت ٢٤ ساعته آماده دریافت مشکلات مردم زلزله زده هستند.

استاندار با اشاره به اینکه گروه های جهادی، خیرین و موکب داران در منطقه فعالانه کار می کنند، گفت: روزانه یکصد هزار پرس غذای گرم‌ توزیع می شود.

وی بااشاره به رواج شایعه وقوع زمین لرزه بزرگتر در شهرستان گفت: مردم به شایعات توجه نکنند؛ امکان پیش بینی زلزله وجود ندارد.

معتمدیان با تاکید براینکه سیاست دولت و تاکید رئیس جمهور بازسازی مناطق آسیب دیده است، تصریح کرد: برنامه ریزی برای مقاوم‌سازی با حمایت دولت و همکاری  مردم در منطقه صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه تمامی تعهدات خود را در بازسازی مناطق زلزله زده ۱۳ مهرماه شهرستان خوی انجام داده ایم، خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم با بسیج امکانات و مشارکت نهادهای حاکمیتی و کمک های دولت، هزینه بازسازی واحدهای مسکونی کاهش یابد و با سرعت و دقت، کار بازسازی مناطق زلزله زده را انجام می دهیم.

معتمدیان تاکید کرد: رسانه ها در نهادینه‌سازی مقاوم سازی منازل مسکونی و واحدهای دامی کمک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha