• چهارشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401111209581
  • خبرنگار : 50444

برگزاری آیین های ویژه نخستین روز از دهه مبارک فجر در شیروان

برگزاری آیین های ویژه نخستین روز از دهه مبارک فجر در شیروان

ایسنا/خراسان شمالی امروز چهارشنبه مصادف با نخستین روز از دهه مبارکه فجر مراسم سالروز ورود امام به میهن اسلامی در میدان انقلاب اسلامی شهرستان شیروان دیدنی بود.

به گزارش ایسنا، امروز مردم، دانش آموزان و مسئولان این خطه از سرزمین ایران اسلامی در استان گنجینه فرهنگ ها و معرفت ها با برپایی برنامه های مختلف فرهنگی، نظامی، مذهبی، اجتماعی و ورزشی شور و شوق وصف ناشدنی ۱۲ بهمن ۵۷ را در اذهان زنده کردند.

مردم بار دیگر میدان انقلاب اسلامی شهر شیروان را به صحنه انقلاب تبدیل کرده بودند.

امروز دانش آموزان مدارس در فضای عطرآگین در میدان انقلاب اسلامی سر از پا نمی شناختند؛ آن ها می گفتند: «ما از مراسم استقبال از امام زیاد شنیده ایم توصیف آن خاطره ها در ما احساس شور و نشاط پدید می آورد و بسیار مشتاق به دیدن آن هستیم. اکنون نیز احساس می کنیم انقلاب اسلامی دوباره انجام شده است.»

سرود «خمینی ای امام» از بلندگو پخش می شد و دانش آموزان با دست نوشته ها و پرچم های کوچک ۳ رنگ جمهوری اسلامی که در دست داشتند، یک‌صدا با سرود هم نوا شدند.

همه فضای میدان انقلاب اسلامی شیروان را نوای سرود خاطره آمیز خمینی ای امام در بر گرفت. صدایی از پشت بلندگو با جملاتش، لحظه های سرشار از شوق ورود به امام فرودگاه را در بر گرفت و نگاه ها همه متوجه صدا است که می گوید: «خورشید که آمد، شب به پایان رسید».

تریبون دار به نقل از امام خمینی (ره) می گوید: من خادم شما هستم من آمده ام به شما ملت عزت بدهم من آمده ام که ملت شمارا یک ملت مستقل کنم آمده ام؛ که بزرگواری شما را به اثبات برسانم و آمده ام که دست اجانب را از دامن این ملت و کشور کوتاه کنم.

لحظاتی بعد حجت الاسلام حسین تکمیلی امام جمعه شیروان سخن آغاز می کند و می گوید: این همه شور و شوق مردم، مسئولان و دانش آموزان به خاطر آن است که امام کار بزرگی را برای این کشور و این مردم انجام داد و دست بیگانه را از این کشور قطع کرد. اکنون نیز کشور زیر سایه قرآن خداوند و در دست مردم است. شما ایرانی آباد و پر افتخار بسازید و اجازه تسلط استکبار و صهیونیست بین الملل را بر این کشور ندهید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان گفت: به طور قطع روز دوازدهم بهمن، روز عزت و سرافرازی و افتخار ملت ایران است.

وی ادامه داد: امام انقلاب را آغاز کرد و حتی در زمان تبعید و زندان نیز آن ادامه داد تا اینکه نظام جمهوری اسلامی تشکیل شد. در انقلاب ۵۷ شاه پاسخی برای مردم نداشت. او سرسپرده آمریکا بود و اگر باقی می ماند رسوا تر می شد.

وی با برشمردن خوی استکباری مسئولان آمریکایی، اضافه کرد: آمریکا امروز با برخورداری از حق وتو، بالاترین دیکتاتوری را در جهان اعمال می کند و از تروریسم اسرائیل حمایت می کند و با دخالت در کشورهای دیگر، ادعای آزادی برای ملت ها را سر می دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شیروان در بخش دیگری از سخنانش، دهه فجر را بهترین فرصت برای انتقال خدمات نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: خدمات زیادی توسط نظام جمهوری اسلامی ارائه شده که این خدمات باید بازگو شود.

به گزارش ایسنا، پخش قرآن و ندای تکبیر از مساجد، رژه موتوری و خودرویی ادارات و نهادها، رژه موتوری مردم، غبارروبی گلزار شهدا در مناطق شهری و روستایی، اجرای صبحگاه در مدارس، نواختن زنگ انقلاب، بیان خاطرات در مدارس، دیدار مسئولان با امام جمعه، جشن و سخنرانی در مدارس، ادارات، کارخانجات و بقاع متبرکه، اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی از برنامه‌های نخستین روز از دهه فجر در شهرستان شیروان است.

برگزاری نمایشگاه عکس دستاوردهای انقلاب، اقامه نماز وحدت توسط مسئولان در ادارات، آذین بندی مدارس، دانشگاه ها و امامزادگان، نمایش فیلم، گلباران تمثال امام راحل، ویزیت رایگان، برگزاری دعای توسل، جلسات قرآنی، نمایشگاه های هنرهای دستی، بازدید از خانه سالمندان و ندامتگاه ها، عیادت از بیماران در بیمارستان، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان از دیگر برنامه های مهم نخستین روز از دهه فجر در شیروان است.

خبرنگار: غلامرضا مینا

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha