• چهارشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401111209450
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد

برگزاری ۱۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در کهگیلویه و بویراحمد طی دهه فجر

برگزاری ۱۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در کهگیلویه و بویراحمد طی دهه فجر

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۰ برنامه فرهنگی و هنری طی دهه فجر در استان با هدف ایجاد نشاط اجتماعی اجرا می شود.

امین درخشان روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه خبرنگاران وظیفه نظارتی بر مسئولان و همه مسایل مختلف یک جامعه دارند، افزود: خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سایر استانها کارنامه موفقی دارند و در راه قداست قدم گام برداشتند.

وی با بیان اینکه ارشاد خانه خبرنگاران است، اظهار کرد: کم حاشیه تمرین رسانه ها را در استان داریم و خبرنگاران استان با سلامت نفس و قلم در مسیر خود گام بر می دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: جشنواره رسانه ای خبر خوب در استان برگزار خواهد شد که تا کنون ارسال آثار می توانست بیشتر باشد و امیدواریم که هر سال یک جشنواره رسانه ای را در سطح استان داشته باشیم.

درخشان تصریح کرد: به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد از ۱۷ تا ۲۴ بهمن ماه امسال میزبان چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر با اکران ۱۶ فیلم است که هر روز یه کران فیلم خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جشنواره های ملی در عرصه تئاتر و هنرهایی نمایشی دو اثر داشتیم که یکی از این آثار کاندیدای دریافت جایزه شده است که درباره شهدای غواص است و این امر بیانگر توجه ما به حوزه های ارزشی است. 

درخشان تاکید کرد: جایزه بهترین بازیگر خردسال جشنواره تئاتر بین المللی فجر نیز به «ابوالفضل پارسا» از شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد رسید.

وی ادامه داد: در حوزه موسیقی، گروه های موسیقی را از استان های همجوار هماهنگ کرده ایم و از ۲۸ بهمن تا سوم اسفند میزبان جشنواره موسیقی خواهیم بود. همچنین جشنواره سرودهای حماسی و انقلابی با بیش از ۸۰ گروه ۲۳ بهمن ماه با معرفی برگزیدگان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کاروان شادی در یک اتوبوس با نمادهای دهه فجر با موسیقی محلی، نقاشی و سرود .‌..‌ به مناطق مختلف و مدارس حضور پیدا می کند و هدف ایجاد شور و نشاط در جامعه است. جشنواره سرودهای حماسی و انقلابی آوای چکاوک را نیز در دهه فجر داریم و گروه های برتر به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

درخشان ادامه داد: تمرکز زدایی و اجرایی برنامه های فرهنگی هنری در مناطق مختلف از اهداف و رویکرد های ماست.

وی با بیان اینکه مسایل برنامه های قرآنی توجه ویژه ای خواهیم داشت، عنوان کرد: با تقویت برنامه های قرآنی نیز ورود کرده ایم و در ماه مبارک رمضان طرح بشری را برگزار می کنیم و نمایشگاه علوم قرآن و عترت در ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد ۳۰۰درصدی اعتبارات عمرانی فرهنگی هنری در استان گفت: عملیات اجرایی پروژه تالار مرکزی یاسوج سال ۷۸ با مساحت ۲۳ هزار متر مربع با اعتبار ملی و رویکرد تخصصی آغاز شد و به دلیل نبود اعتبار چندین سال عملیات اجرایی آن متوقف شده بود که طی قراردادی با اعتباری بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان واگذار شده و عملیات اجرای آن از سر گرفته شد.

درخشان بیان کرد: فرهنگسرای گچساران سرعت بیشتری یافت، فرهنگ سرای شهر لنده را کلنگ زنی خواهیم کرد و پیگیر فرهنگ سرای باشت هستیم.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: در صورت تخصیص این اعتبارات شاهد رشد حوزه فرهنگ و هنر خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha