• جمعه / ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۴:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1401111209204
  • خبرنگار : 71290

عضو کمیسیون سیاسی جمعیت فلسطین مطرح کرد

احتمال شکل‌گیری انتفاضه جدید در سرزمین‌های اشغالی

احتمال شکل‌گیری انتفاضه جدید در سرزمین‌های اشغالی

یک عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین تاکید کرد: امروزه کل سرزمین‌های اشغالی در وضعیتی است که احتمال دارد انتفاضه جدید شکل بگیرد.

عماد آبشناس در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از تحولات اخیر کرانه باختری و اقدامات تند رژیم صهیونیستی اظهار داشت: بعد از مدت‌ها رژیم صهیونیستی دولت جدید تشکیل داد، چون نتانیاهو نتوانست رای کنست را به دست آورد، ناچار شد تا با گروه‌های بسیار تندرو ائتلاف کند و آن‌ها نیز از همان ابتدا با رفتار و موضع‌گیری تند مانند اقدامات بن غفیر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی انجام داده و سعی کردند فلسطینی‌ها را آزار دهند.

وی تصریح کرد: بنابراین، این مساله موجب شد فلسطینی‌ها نیز واکنش نشان داده و امروزه کل سرزمین های اشغالی در وضعیتی است که احتمال دارد انتفاضه جدید شکل بگیرد. 

این کارشناس مسائل منطقه درباره درگیری‌های شدید در اراضی اشغالی با اقدامات تند صهیونیست‌ها نیز گفت: 
هیچ بعید نیست، زیرا سایر اقدامات رژیم صهیونیستی در خارج از سرزمین های اشغالی مانند آنچه در شهر اصفهان و حمله پهپادی به یکی از مراکز وزارت دفاع انجام شد نیز در راستای اقدامات اسرائیل باشد چرا که می خواهند تمرکز رسانه ها را از خودشان دور کرده به همین منظور در خارج از اراضی اشغالی دست به چنین کارهایی می زنند.

آبشناس درباره نشست روسای پارلمان‌های کشورهای اسلامی در الجزایر و این که آیا نتیجه این نشست می‌تواند راهکار و یا تمهیداتی برای حل مساله فلسطین داشته باشد، اظهار داشت: اگر کشورهای شرکت کننده بخواهند حتما می‌توانند اما امروزه مشاهده می کنیم ایادی رژیم صهیونیستی در میان برخی کشورهای اسلامی نیز نفوذ پیدا کرده و کاری می‌کنند تا موضع‌گیری در میان کشورهای اسلامی علیه رژیم صهیونیستی به اجماع نرسد. 

این عضو کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین ادامه داد: جهان اسلام با چند مشکل مواجه است، نخست مساله  اسلام هراسی که به راه افتاده و به پیامبر و اصول اسلام توهین می کنند تا چهره اسلام را خراب کنند لیدر آن ها نیز رسانه ها و روزنامه های وابسته به رژیم صهیونیستی هستند. 

وی افزود: مساله دیگر مربوط به درون کشورهای اسلامی است و موضوع آخر هم مربوط به فلسطینیان و قتل عام مردم بی گناه است. زیرا در این سرزمین علاوه بر مسلمانان فلسطین، مسیحیان نیز زندگی می کنند و صهیونیست ها تفاوتی  میان مسلمان و مسیحی قائل نمی شوند. لذا کنفرانس پارلمان های اسلامی ممکن است نهایتا به یک بیانیه کفایت کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha