• دوشنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401111007474
  • خبرنگار : 71234

سازوکار مجلس برای تعیین ارزش روز دارایی‌ها

سازوکار مجلس برای تعیین ارزش روز دارایی‌ها

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده ای از طرح مالیات بر عایدی سرمایه را تصویب کردند که به موجب آن سازوکاری برای تعیین ارزش روز آن دسته از دارایی‌هایی مشخص شده که قبل از اجرای این قانون خریداری شده و بعد از اجرای این قانون به فروش می رسد.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز (دوشنبه) نمایندگان مجلس در ادامه بررسی طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی(مالیات بر عایدی سرمایه)، ماده ۱۴ این طرح را تصویب کردند.

بر این اساس، ماده۱۴- یک ماده به شرح زیر به عنوان ماده(۶) به قانون الحاق می‌شود:

ماده۶- در صورت عدم وجود صورت حساب الکترونیکی خرید:

الف- در خصوص دارایی‌های موضوع بندهای (۱) و (۲) ماده (۴) این قانون، در صورتی که بر اساس اسناد رسمی، تاریخ تملک آن‌ها پیش از اجرای این قانون است، تاریخ تملک دارایی، تاریخ درج شده در سند مذکور است. همچنین ارزش روز دارایی در تاریخ لازم‎الاجرا شدن این ماده، قیمت خرید دارایی‌های مذکور محسوب می‌شود. در صورتی که دارایی‌های مذکور از طریق اسناد عادی معامله شده‌اند، «تاریخ تملک» و «قیمت خرید» به ترتیب تاریخ لازم‎الاجرا شدن این ماده و ارزش روز دارایی در زمان لازم‎الاجرا شدن این ماده است.

۲- در خصوص دارایی‌های موضوع بندهای (۳) و (۴) ماده (۴) این قانون، «تاریخ تملک» و «قیمت خرید» دارایی‌های مذکور، به ترتیب تاریخ لازم‎الاجرا شدن این ماده و ارزش روز دارایی در زمان لازم‎الاجرا شدن این ماده است.

تبصره- آیین‌نامه اجرایی نحوه تعیین ارزش روز دارایی‌های موضوع ماده(۴) این قانون که قبل از اجرای این قانون خریداری شده و فروش آنها بعد از اجرای این قانون انجام می‌شود، با رعایت سایر مقررات مربوطه بر اساس معیارهایی از قبیل ضریبی از قیمت روز موضوع ماده (۶۴) این قانون و ماده(۳۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده- مصوب  ۰۲/ ۰۳/ ۱۴۰۰، حداکثر شش ماه پس از لازم‎الاجرا شدن این ماده، توسط سازمان تهیه می‌شود و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha