• یکشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401110906654
  • خبرنگار : 50534

استاندار زنجان:

بنا نیست با مولدسازی چوب حراج به دارایی‌های‌مان بزنیم

بنا نیست با مولدسازی چوب حراج به دارایی‌های‌مان بزنیم

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: اینکه ما برای یک دستگاهی بتوانیم با تغییر کاربری ارزش‌افزوده ایجاد کنیم، این موضوع هم برای استان هم برای آن دستگاه سود به همراه خواهد داشت

محسن افشارچی صبح امروز (۹ بهمن‌ماه) در جلسه شورای اداری استان زنجان، با بیان اینکه در گذشته باید تلاش بیشتری برای جذب اعتبارات عمومی برای استان انجام می‌شد، اظهار کرد:  البته یک سری موفقیت‌های نسبی در سال گذشته حاصل شده است و افزایش سهم استان در بودجه عمومی کشور یکی از این دست‌آوردها به‌شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه نسبت درآمد استان به مصارف آن در مقایسه با استان‌های همسایه بسیار بالا است، افزود: از لحاظ درآمد تقریبا هم‌سطح استان قزوین هستیم و انتظار داریم به همان نسبت هم منتفع شویم ولی فرمولاسیونی که در سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته شده مقداری با موارد متفاوت است، با این حال امسال با توجه به فشار استانداران افزایشی در بودجه‌های عمونی استان‌ها ایجاد شد.

افشارچی با بیان اینکه در بودجه عمرانی مندرج در نسخه اولیه بودجه سال آینده، تملک ۵۵ درصد خواهد بود، اضافه کرد: به این معنی که اعتبارات از ۹۰۰ میلیارد به ۱۴۰۰ میلیارد تومان رسید. البته بودجه عمرانی تخصیص کامل ندارد؛ در بودجه هزینه‌ای در فصل حقوق، به نسبت وضع‌مان خوب است در سایر موارد هم از متوسط افزایش کشوری ۲۱ درصد است که سال آینده استان ۳۱ درصد افزایش خواهد داشت که تلاش می‌کنیم این رقم سال آینده افزایش یابد و در این مسیر تلاش برای رفاه کارمندان مورد توجه است.

وی با اشاره به ایجاد درآمد از مزیت‌های نسبی استان، ابراز کرد: بسترهای درآمدزایی از محل فروش پسماند استان فراهم شده است و مزایده‌ای برای فروش برگزار خواهد شد؛ هر چند کار سختی است ولی این کار باید انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه با اشاره به موارد مطرح شده در موضوع مولدسازی، بیان کرد: موضوع مولدسازی از سالیان گذشته نیز مطرح بود اما مسائلی مانع از روند مثبت این مسئله می‌شد؛ البته مواردی در هر برهه وجود داشت ولی این بار قوانین و قواعدی وجود دارد و مطمئنا با حرکت در چارچوب قانون، مشکلی نخواهیم داشت. 

افشارچی با بیان اینکه بنا نیست به هر چه داریم چوب حراج بزنیم، اذعان کرد: یک برش دستگاهی در این مقوله خواهیم داشت، به این نحو که درآمد حاصل از مولدسازی در مسائل مهم هزینه خواهد شد یا محلی برای ارزآوری می‌شود.

این مسئول با اشاره به تعریف یک سقف درآمدی از مولدسازی، افزود: نسبت به اموال دولتی حساس هستیم. اینکه ما برای یک دستگاهی بتوانیم با تغییر کاربری ارزش‌افزوده ایجاد کنیم، این موضوع هم برای استان هم برای آن دستگاه سود به همراه خواهد داشت و آن چیزی که مولد خواهد شد، تبدیل به یک آورده ماندگار برای استان می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش ‌کنیم از این پیچ‌ها عبور کرده و پوست‌اندازی اقتصاد مملکت را باور کنیم و نگاه و فکر متفاوت به مسائل داشته باشیم، افزود: یکی از این تغییرها این است که بتوانیم به داشبورد مدیریتی دسترسی داشته باشیم به این‌گونه که دستگاه‌ها به صورت آنلاین و برخط اطلاعات خود را به استانداری اعلام کنند اما متاسفانه نبود داده و ترس از ارائه داده مشکل فعلی کشور است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه رئیس دستگاه نسبت به انسجام و ارائه درست داده مسئول است، ادامه داد: مسئولان هر دستگاه در اسرع وقت با مسئول فناوری استانداری در ارتباط باشد و داده‌های خود را تحویل دهد؛ چرا که این اطلاعات ارزشمند است و برای هر تصمیم‌گیری نگاهی به داده‌ها خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha