اختتامیه جشنواره رسانهای "خبر خوب" شامگاه شنبه ۸ بهمن همزمان با نشست شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان بوشهر با حضور جمعی از خبرنگاران و مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی برگزار شد.
در این جشنواره مژده پاینده، پریسا جفرهای و حسین فیروزه به ترتیب موفق به کسب مقام نخست در بخشهای مقاله و یادداشت، عکس و اینفوگرافیک شدند.
همچنین با اهدا لوح سپاس از همراهی مژده پاینده، سردبیر خبرگزاری ایسنا با کاروان رسانهای و پوشش خدمات و دستاوردهای دولت در هفته دولت قدردانی شد.
به گزارش ایسنا، جشنواره رسانهای "خبر خوب" با همت استانداری بوشهر، در هفت بخش ویژه عکس نوشته، چندرسانهای، خبر و مصاحبه، گزارش خبری، مقاله و یادداشت، موشن گرافیک و اینفو گرافیک برگزار و بیش از ۸۹۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که پس از داوری از ۱۰ نفر از برگزیدگان تجلیل شد.
۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در این نشست با اشاره به اینکه فعالیتهای متعددی در بخشهای مختلف استان در دولت سیزدهم با تلاشهای استاندار جهادی انجام شده است اظهار کرد: از جمله مهمترین آن مصوبات سفر رئیس جمهور و دولت به بوشهر با افزون بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب است و اقدامات دیگری با هدف تکمیل بسیاری از پروژههای نیمه تمام که تاکنون در دستور کار قرار گرفته است که تبیین این عملکردها و دستاوردها نقش محوری روابط عمومیها را پررنگ میکند و باید برای تقویت حوزه روابط عمومی و رسانه استان گام برداشته شود.
اکبر پورات با اشاره به اینکه باید خروجی همه عملکردهای ما به رضایت مردم و ایجاد امید در جامعه منجر شود افزود: حلقه وصل این موضوع روابط عمومیها و رسانههای در ارتباط با آنها هستند و هیچ حکمرانی و برنامهای بدون همراهی افکار عمومی به نتیجه نمیرسد و لذا اقناع و آگاه سازی افکار عمومی مهمترین نقش روابط عمومی و رسانهها است.
وی گفت: باید عملکرد و هرآنچه مدیران اجرایی استان رقم میزنند، در ویترین روابط عمومیها به نمایش گذاشته شود و امروز بستر بین المللی اطلاع رسانی شرایطی مناسبی را برای این حوزه فراهم آورده تا بهترین نقش رقم زده شود، اگر تجهیزات و اعتبارات درستی برای روابط عمومیها تامین نشود، قطعاً کیفیت و انگیزه فعالیت در این بخش کاهش مییابد و این در حالی است که در برخی ادارات کل و فرمانداریها با مشکلات اساسی در این بخش مواجهیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اذعان کرد: بنده به تمامی مشکلات و موانع حوزه روابط عمومی در استان واقف هستم به گونهای که نداشتن سواد رسانهای، نداشتن سیستمی بودن روابط عمومی، نداشتن باور سازمان به روابط عمومی، لزوم تثبیت جایگاه سازمانی روابط عمومی، لزوم بودجه مجزا برای روابط عمومی، عدم مشارکت مدیران روابط عمومی در تصمیم گیری و تصمیم سازیهای سازمان، کمبود امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، وجود محدودیتها از اهم چالشهای این حوزه است و وجود اختیارات، ارتباطات و اطلاعات را لازمه روابط عمومی است.
پوشش تلویزیونی ویژه برای ایام الله دهه فجر
سعید حیدری، دبیر ستاد بزرگداشت دهه فجر استان بوشهر هم در این نشست با تاکید بر لزوم تبیین دقیق دستاوردهای نظام اسلامی اظهار کرد: دولت سیزدهم در بخشها و عرصههای مختلف، خدمات متنوعی به مردم بویژه اقشار کمتر برخوردار ارائه کرده که باید اطلاع رسانی واقعیتها به مردم با کیفیت مطلوبی انجام شود.
وی افزود: بهبود وضعیت معیشتی مردم از برنامههای مهم دولت است که با وجود اینکه دولت با خزانه خالی، کشور را تحویل گرفت و همچنین تداوم و تشدید تحریمها، اقدامات مناسبی در این راستا انجام شده است.
دبیر ستاد بزرگداشت دهه فجر استان بوشهر یادآور شد: اگر روابط عمومیها قوی باشند و عملکرد مناسبی داشته باشند، قطعا اقدامات دولت نمود بیشتری پیدا میکند و البته اگر روابط عمومیها ضعیف و منفعل باشند، دستگاه مربوطه نیز ضعیفتر میشود.
حیدری خاطر نشان کرد: رسانهها و روابط عمومیهای فرمانداریها و دستگاههای اجرایی همانگونه که در ایام هفته دولت نسبت به بیان عملکرد دولت پرداختند، در دهه فجر نیز در اطلاعرسانی و شفافسازی اهتمام ورزند.
وی از حضور فرمانداران و مدیران اجرایی استان در ۸۰ برنامه زنده رادیویی و تلویزیونی خبر داد و تصریح کرد: با برنامهریزی و هماهنگی صورت گرفته، فرمانداران در ۳۰ برنامه زنده رادیویی و تلویزیونی از جمله در شبکه سوم سیما حضور پیدا میکنند و مدیران اجرایی استان نیز در ۵۰ برنامه حضور مییابند. وی اضافه کرد: این برنامهها به منظور ارائه عملکرد دولت و نظام اسلامی در بخشهای مختلف است و این روند باید تداوم یابد.
پوشش میدانی دستاوردهای انقلاب بر عهده روابطعمومی است
تیمور یزدان شناس، دبیر ستاد دهه فجر استان بوشهر، نیز در این نشست اظهار کرد: پوشش میدانی دستاوردهای انقلاب اسلامی بر عهده ظرفیتهای روابطعمومی هر اداره است.
وی با اشاره به اینکه تعامل خوب با همه رسانههای محلی، مردمی، ملی، رادیویی، تلویزیونی و... بهترین ابزار برای تبیین دستاوردهاست، افزود: فضاسازی تبلیغاتی دهه فجر، بر اساس عملکرد روابطعمومی هر اداره در راستای امیدآفرینی باید شکل بپذیرد و باید توجه داشت که لازمه انعکاس خوب دستاوردهای هر اداره در رسانهها، ارتباط موثر روابطعمومیها است.
این مقام مسئول اعلام کرد: برنامه ریزی روابطعمومیها در این راستا باید هنرمندانه شکل بگیرد، زیرا یک تولید محتوای موثر در فضای مجازی میتواند برای سالها جریان سازی کند و این تنها با حضور هنرمندانه امکان پذیر میشود.
دبیر ستاد دهه فجر استان بوشهر تصریح کرد: در هر دستگاه باید اولویت روابطعمومیها تولید محتوای امیدآفرین برای دعوت مردم به کنشگری باشد از سوی دیگر شبکه صدای و سیمای استان در هر لحظه باید محتوای امید آفرین را منتشر کند و مدیران باید هر کدام نشستهای خبری برای تبیین دستاوردها را در راس کار خود قرار دهند.
یزدانشناس تاکید کرد: هر دستگاه باید برنامههای شاخص خود را انعکاس بدهد و ویژه نامه دستاوردهای هر اداره باید در قالبهای هنری ارائه شود و در فضاسازی حوزه خود از آنها استفاده شود.
وی با عنوان به اینکه روابط عمومی زبان گویای دستگاه اجرایی است، اضافه داشت: فعالیت روابطعمومی هر دستگاه باید به گونهای باشد که استان بوشهر در راستای سفر ریاست جمهوری فضای ذهنی مردم مملو از امید باشد.
انتهای پیام
نظرات