• چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۳:۲۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401110504385
  • خبرنگار : 50455

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم عنوان کرد:

استفاده از ظرفیت شرکت‌های خلاق و فناور در انتقال مفاهیم قرآنی ضرورت دارد

استفاده از ظرفیت شرکت‌های خلاق و فناور در انتقال مفاهیم قرآنی ضرورت دارد

ایسنا/قم رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بیان کرد: از این‌که دیدم شرکت‌های فناور و خلاقی داریم که تلاش کرده‌اند تا با محصولات و ایده‌های خلاقانه خود مفاهیم قرآنی را در بین آحاد جامعه به ویژه کودکان و جوانان ترویج و توسعه دهند بسیار خرسند شدم و لازم است بیشتر از گذشته از ظرفیت این شرکت‌ها استفاده و از آن‌ها حمایت کنیم.

در حاشیه بازدید اعضای هیئت رییسه و رؤسای دانشکده‌های دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در سراسر کشور  از پارک علم و فناوری استان قم که امروز ۵ بهمن‌ماه برگزار شد،   حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر نقیب رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به این‌که دانشگاه علوم و معارف قران کریم در سطح کشور از ۱۸ دانشکده و ۶ هزار دانشجو برخوردار است اظهار کرد: در بسیاری از موارد دانشجویان و اساتید ما از ایده‌های خوبی برخوردارند که متأسفانه به دلیل ناآشنایی با فرآیندهای تبدیل ایده‌ به محصول و خدمات و حمایت‌های پارک و مرکز رشد، ایده‌هایشان را نیمه کاره رها می‌کنند.

به گزارش ایسنا، رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم افزود: برای حل این مشکل ما آمادگی داریم تا با همکاری پارک علم و فناوری دوره‌های آموزشی و توجیهی ویژه‌ای را برای طلاب و اساتید برگزار کنیم تا با فرآیند ثبت ایده و شرایط استفاده از مزایای قانونی آشنایی لازم را پیدا کنند.

وی عنوان کرد: شخصا از این‌که در این بازدید دیدم شرکت‌های فناور و خلاقی داریم که تلاش کرده‌اند تا با محصولات و ایده‌های خلاقانه خود مفاهیم قرآنی را در بین آحاد جامعه بویژه کودکان و جوانان ترویج و توسعه دهند بسیار خرسند شدم و لازم است بیشتر از گذشته از ظرفیت این شرکت‌ها استفاده و از آن‌ها حمایت کنیم.

 در علوم انسانی و اسلامی اولویت با کاربردی‌سازی است

رییس پارک علم و فناوری استان قم نیز ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان، به تفاوت ماهوی فناوری در علوم انسانی و اسلامی با فناوری‌های سخت اشاره کرد و گفت: در فناوری‌های سخت، ماده موضوع بررسی قرار می‌گیرد در حالی‌که در علوم انسانی و اسلامی و فناوری‌های نرم ما با رفتار روانشناسانه و رفتار اجتماعی انسان سر و کار داریم.

دکتر رهسپار فرد گفت: از این منظر سرچشمه نوآوری در علوم انسانی و اسلامی حاصل توجه بشر به سبک زندگی و نگاه ارزشی اوست.

وی تصریح کرد: به همین دلیل ما در پذیرش ایده‌های علوم انسانی و اسلامی روی قابلیت تجاری‌سازی که یکی از شاخص‌های اصلی ارزیابی و پذیرش ایده‌های فنی و مهندسی است تاکید نمی‌کنیم و به جای آن کاربردی‌سازی علوم انسانی را محور داوری ایده در نظر می‌گیریم.

گفتنی است، در این بازدید همچنین مدیران شرکت‌های فناور دین و هنر پویا، رصدگر عمق آسمان، معراج اندیشه مطهر، نام‌آوران آفرینش فردا و رسانه‌گستر بنیسی به معرفی دستاوردها و محصولات فناورانه خود پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha